Indisk glassmalle.. noen med erfaring?

Jeg har akkurat kjøpt 2 stk indisk glassmalle til mitt selskapsakvarie og hun i dyrebutikken sa at det holdt med 2 stk, men har lest nå flere steder at de skal være helst 10 stk sammen :/

Er det noen som har erfaring med denne type fisk? Syns den var kjempe kul og vil absolutt ikke at de skal dø fordi de ikke er mange nok

Takk for all hjelp
Indisk glassmalle vil neppe dø med bare 2stk. Jeg hadde en enslig i flere mndr. som jeg prøvde å bli kvitt. Da det ikke gikk så kjøpte jeg 10 lekekamerater til den, men som du ser i fiskebasen så holder det med 6 stkr. Av mat spiser de alt som kommer i karet, og de elsker discusgranulat. Absolutt ikke nødvendig med levende for.

Jon
jeg har selv indike glassmaller 4 stykk, helt ærlig syntes jeg de er kjedelige de er en plass i akvariet og det er under der maten kommer:p
Tusen takk Jon.. Kjente jeg blei litt letta Syntes den var så utrolig kul, så ville ikke miste den :P
Håvard Sagen
jeg har selv indike glassmaller 4 stykk, helt ærlig syntes jeg de er kjedelige de er en plass i akvariet og det er under der maten kommer:p


Hehe.. Jeg blei litt overraska selv av at jeg syntes de var kule.. Er egentlig veldig facinert av fargerik fisk :P
Fiskene er utrolige morsomme og kule. Alle som kommer på besøk og ser dem utrykker sin begeistring. Det er sant at dem er stasjonære. mine ligger under en lotus jeg har, men da blir det jo noen høydepunkter når jeg forer og fiskene kommer fram. Men for fiskenes trivsel så bør du gå til anskaffelse av 4 til.

Jon
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap