Filter i 350 liter

Hei. Kjøper meg nå et nytt Jewel Trigon 350. det følger jo med et filter der.
jeg tenkte å la discus gå i karet. hva burde jeg gjøre?

1. ta ut filteret som er der nå og sette inn et Eheim Pro. II 2324 Termofilter. Spesial Edition?
2. Kombinere jewelfilteret med Eheim Pro. II 2324?
3. Ta ut jewel filteret og bruke Eheim Pro. II 2324 Termofilter og Eheim 2224 sammen?
4. Kjøpe et enda større filter?
Jeg har samme karet og har beholdt det innvendige filteret. Kjører i tillegg en Tetratec EX1200.

Vi du skal gå for Eheim sammen med det innvendige så ville jeg nok ha anbefalt 2028 (eller den nyere 2075).

Det innvendige Juwel-filteret er ikke skjemmende i et hjørnekar. Jeg har i tillegg bygget en innvendig bakgrunn rundt det. (Kun hull til utløp og innsug.)
ja, 2075 så bra ut det! tenkte å legge en del i det når jeg først skulle ha discus.

hvilke bakgrunner bruker du (eller andre) i Trigon 350?
Jeg bruker BTN slimline.
Du ser bilder på profilen min.

Ettersom det er et hjørnekar så blir det ikke noe særlig pent (min mening ) å ha noe tykkere.
Du har jo innsyn fra sidene, og enden/kanten på en bakgrunn som bygger flere cm ut blir da veldig synlig.
(Man har innsyn fra sidene på et "vanlig" kar også, men du skjønner sikkert hva jeg mener.)
Det blir også litt mere jobb å få overgangen i hjørnet pen med tykke plater som har mye struktur.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap