- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Frakt av fisk på fly
Frakt av fisk på fly
Postet 11.12.09 kl 13:24
Postet 11.12.09 kl 13:47
Skal du reise med fly selv eller skal du sende fiskene som cargo?
Hvis du skal reise selv:
Det vanligste er at man legger posene (doble solide fiskeposer) sammen med klær i innsjekket bagasje. Selv bruker jeg en liten isoporkasse som har plass i baggen jeg sjekker inn. Det er atskillig tryggere enn å la posene ligge løst med klærne. Noen bruker også plastflasker, men poser er i mine øyne mer egnet til fisk. Å transportere fisk på denne måten fra innland og utland er helt uproblematisk så lenge man ikke opplyser om innholdet. Flyselskapene har nemlig alvorlig vannskrekk.
Å sende fisk som cargo har jeg ingen erfaring med, men jeg vet det er dyrt.
Hvis du skal reise selv:
Det vanligste er at man legger posene (doble solide fiskeposer) sammen med klær i innsjekket bagasje. Selv bruker jeg en liten isoporkasse som har plass i baggen jeg sjekker inn. Det er atskillig tryggere enn å la posene ligge løst med klærne. Noen bruker også plastflasker, men poser er i mine øyne mer egnet til fisk. Å transportere fisk på denne måten fra innland og utland er helt uproblematisk så lenge man ikke opplyser om innholdet. Flyselskapene har nemlig alvorlig vannskrekk.
Å sende fisk som cargo har jeg ingen erfaring med, men jeg vet det er dyrt.
Postet 11.12.09 kl 13:54
Buss eller posten express
Har fått maller og annen fisk levert flere ganger med bussekspress Oslo-Bergen. Så lenge de pakkes i poser og deretter i isoporesker med noen HeatPacks så klarer de fint en busstur over fjellet - med unntak av vinterperioden da blir det nok for kaldt.
Har også mottatt div fisk på denne måten sendt som Express Over Natten med Posten...
Felles for alle metoder er at du aldri må oppgi at det er fisk du transporterer for da nekter de.... Isopor + HeatPack fungerer alltid.
Har også mottatt div fisk på denne måten sendt som Express Over Natten med Posten...
Felles for alle metoder er at du aldri må oppgi at det er fisk du transporterer for da nekter de.... Isopor + HeatPack fungerer alltid.
Postet 11.12.09 kl 14:04
Postet 11.12.09 kl 14:33
Postet 11.12.09 kl 14:47