Går det no?

Hei:P

Eg har latt akvariet stå i 3 uke no, og har null nirtit( har testa)
men 6.2 i ph?
så har noen spm?

1. Kordan få opp ph?
2. er det trygt å ha oppi 3 ancistusa fra gamle karet oppi det nye?

Takk for alle svar
Ph,gh,kh
hei på du,. for å få opp Ph, kan du feks bruke Kh/Ph + som øker ph og Karbonhardheten i vannet ditt,.
ellers kan man feks bruke Natron.
er det trygt å hive 3 ancistusa oppi?
hei
hva slags akvarie har du fått deg da?
120;P resunxD
der ja. grattis! hva slags fisk tenker du å ha i der da?
anna ikke, ancisturs iallefall, muli rødmunn tetra;P
jaaa. blir vel spennende. jeg ville faktisk ventet en uke til før du putter i fisken.(4 uker tot.)
17Cristiano17
Hei:P Eg har latt akvariet stå i 3 uke no, og har null nirtit( har testa) men 6.2 i ph? så har noen spm? 1. Kordan få opp ph? 2. er det trygt å ha oppi 3 ancistusa fra gamle karet oppi det nye?

Ph 6.2 er helt fin ph for Ancistrus og eventuelt rødmunnstetra om du bestemmer deg for det. Ingen grunn til å heve ph, den er flott for sør-amerikanske fisk som det.

Om det er "trygt" å hive oppi noen fisk nå er jeg usikker på. Har du hatt noen form for biologisk belastning på filteret i det nye karet i tiden det har stått til innkjøring? Hvordan er Resun karet innredet?
har berre hatt oppi sand, røtter, noen planter,
De plantene til venstre bør du egentlig fjerne, det er ikke akvarieplanter. Det er stueplanter, altså vanlige potteplanter. De er av denne typen.

Dessverre selger mange akvariebutikker det - uten å informere kunden om at de vil råtne opp og dø under vann etter en tid. Bedrageri, spør du meg, men dessverre er det blitt veldig vanlig.

Hvis du ikke kan måle noen nitritt i vannet nå, etter tre uker, er jeg ganske sikker på at du har hatt for lite biologisk belastning på karet ditt under innkjøringen. Det er lite innredning, og lite som kan "mate" filteret med de rette bakteriene.

Jeg synes filteret ser ganske spinkelt ut i forhold til akvariestørrelsen...? Hva er det for slags filter? Og hvor mange liter er akvariet ditt på?
det er ei am-top professional at-1000F, veldi krafitg pumpe, karet er på 120L
Tilfeldig bekjentskap
© Patrik Edfors
Reklame for plussmedlemskap