Hvor kjøpe bilig akvarie på nettbutikk

hvor er det bilige komplete akvarium (sirka 150-240 liter)????
Ingen akvarier blir billige å kjøpe på nett. Dette er fordi det koster så sinnsykt mye å sende dem, og det er ikke mange som gidder å forsøke og sende akvarier lenger heller. Skal man bruke posten så blir det bare knust, uansett hvor godt det er emballert.

Men jeg tror at et par av nettbutikkene i Norge har samarbeid med transportselskaper, f.eks. Webzoo har det, så kanskje det går bedre da. Men regn med en klekkelig utgift i frakt.

Hvor gammel er du? Husk at du ikke har lov å handle på nett selv dersom du er under 18 år. Ingen har lov å gi kreditt til personer som ikke er myndig.
Mona, det siste avsnittet kunne du ha spart deg.
Hvorfor det? Enig med Mona ang innlegget!
SindreKul
Mona, det siste avsnittet kunne du ha spart deg.

Hvorfor det, Sindre? Du må i hvertfall skrive hvorfor du mener det. Jeg holder med Mona - at det var greit å skrive slik som hun skrev. Det er helt greit å informere om hvordan man bør / ikke bør behandle fiskene, og hvordan man bør / ikke bør handle på nett.

Det var ment for å hjelpe til å gjøre ting riktig, slik som jeg forstår det
Ja dei 2 første avsnitta var heilt flotte. Men det siste kunne ho ha spart seg.

Mona: Hvor gammel er du? Husk at du ikke har lov å handle på nett selv dersom du er under 18 år. Ingen har lov å gi kreditt til personer som ikke er myndig.

Eg tvilar ikkje på at Mona har enorme kunskapar om akvariehobbyen, og er ein enorm resurs på AF, og andre akvarieforum. Men eg skjønar ikkje kvifor ho alltid skal oppføre seg som forumpoliti, når det gjeld skrivefeil og slik som i dette tilfellet. Webzoo foretar kredittvurdering av alle som bestiller hjå dei, og om han ikkje er 18 år, så blir vel ikkje kredittvurderinga godkjent vel? Og dessutan har vel dei fleste unge foreldre som forsørger dei?

Uansett, mange som er heilt nye på dette forumet til ei kvar tid. Og mange kan bli skremt fra å spørre om viktige ting om dei heile tida blir retta på.

Det er dermed ikkje sagt at eg tykkjer det er greit at folk skriv som om dei aldri har hatt norsk på skulen, det er heilt forferdeleg å lese mykje av annonsene og foruminnlegga her på AF.

Angåande spørsmålet til trådstartar. Det ER mykje billigare å kjøpe akvarium på nett, iallefall i forhold til dyrebutikken der eg bur, som meir eller mindre har monopol. Webzoo og mange andre nettbutikkar let ein hente det ein har bestilt sjølv. Då blir jo dette mykje billigare enn om ein skulle ha kjøpt i butikk. Sjølvsagt blir det ikkje billig om det skal sendast, men det seier seg jo sjølv.
Aquamanias kjører ut akvarier.
Men hvis "Kyrk" er forkortelse for Kyrksæterøra så hjelper det jo ikke deg
Da blir det for langt.
EgilU
[QUOTE=SindreKul]Mona, det siste avsnittet kunne du ha spart deg.

Hvorfor det, Sindre? Du må i hvertfall skrive hvorfor du mener det. Jeg holder med Mona - at det var greit å skrive slik som hun skrev. Det er helt greit å informere om hvordan man bør / ikke bør behandle fiskene, og hvordan man bør / ikke bør handle på nett.

Det var ment for å hjelpe til å gjøre ting riktig, slik som jeg forstår det

Sjølvsagt, som eg skriv i nytt innlegg over her, er eg heilt einig i dei 2 første avsnitta. Men dei 2 siste linjene meiner eg blir heilt feil å skrive.
Loomis
[URLBLOCK1] kjører ut akvarier. Men hvis "Kyrk" er forkortelse for Kyrksæterøra så hjelper det jo ikke deg ;) Da blir det for langt.

Anbefaler aquamanias.no! kjøpte akvarie der, og jeg får det levert til VESTERÅLEN! no problemo. har handlet akvarier der og de har kommet helskinnet nordover så har stor tiltro til dem. men så har jeg kjøpt i betydligere mindre størrelse og vekt.
SindreKul
Webzoo foretar kredittvurdering av alle som bestiller hjå dei, og om han ikkje er 18 år, så blir vel ikkje kredittvurderinga godkjent vel? Og dessutan har vel dei fleste unge foreldre som forsørger dei?

Så du syns han heller skulle sette seg til og bestille det, og begynne å glede seg skikkelig til å få det, før han får avslag? Du mener seriøst det er ingen vits å informere folk i forkant?

Makan.... hva enkelte kan finne på å slå ned på!?
Det som ble gitt fra min side var en enkel, konkret informasjon, som jeg personlig iallefall ville satt pris på å få vite om jeg var umyndig tenåring!

PS!
Jeg vet jo selvfølgelig ikke med sikkerhet hvor gammel trådstarter er, men utifra hva han har skrevet tidligere, måten han skriver på o.l., og det faktum at de har akvarium i klassen (han skriver det på profilen) får meg til å tro at det her handler om en gutt som er under 16 år. Hadde jeg trodd at han var eldre enn myndig hadde jeg selvfølgelig ikke skrevet den informasjonen jeg gjorde i innlegget ovenfor.
Sjølvsagt skal ein informere så mykje som mulig, men eg reagerte på måten du skreiv det på, og ville informere om at eg hadde følt meg litt støtt.

At du resonerer deg fram til at han sikkert er under 18 år ut frå info på profilen, kan eg sjå meg enig i, men er uansett litt tynt grunnlag for å skrive det du skrei. Dette er mi meining, og det var ikkje meininga å fornerme deg på nokon måte. Som sagt, du er ein ENORM ressurs her inne på forumet, og har hjelpt meg mange gonger med svar på forum, og på mail.

Men du hadde vore perfekt om du hadde latt folk få holde på med sitt, utan å vere ordenspoliti. For av og til kan det bli litt mykje kritikk av ikkje akvarierelaterte ting.

Ha ein fortsatt fin kveld=)
isabelan
Anbefaler aquamanias.no! kjøpte akvarie der, og jeg får det levert til VESTERÅLEN! no problemo.

Ja, det tviler jeg ikke på
Men han har en rimeligere variant av transport hvis man bor i "nærmiljøet". Da kjører han selv.
Jeg kan ikke gjøre annet en å le godt etter å ha lest igjennom denne tråden. Hva i allverden er så gale med å påpeke at det er en aldersgrense for å handle over nett?
SindreKul
Sjølvsagt skal ein informere så mykje som mulig, men eg reagerte på måten du skreiv det på, og ville informere om at eg hadde følt meg litt støtt.

Da synes jeg du er for hårsår. Det må være lov å si ifra om ting, og det var formulert på en helt grei måte av Mona.

Ikke vær så paranoid og rop ut om forumpoliti bare fordi noen minner på om noe.
Jeg er over 18 og lurte på det samme, og føler meg ikke støtt hvis det blir dårlig stemning her på tråden kan i alle fall ingen be noen andre om å "få seg en hobby" da det trolig er for seint.... Overtrøtthumor...
dahlsdyrerike.no er nok klart rimeligst på juwel sine akvariepakker
Jeg under 18 år, men har foreldre som betaler.og jeg betaler gir tilbake det jeg skylder. men det er helt greit mona at du infomerer
Fint

Men har du sjekket prisene på akvarier i din nærmeste større by? Noen ganger kan det lønne seg å betale bensinen og kjøre og hente det i en butikk selv om kjøreturen kan bli ganske lang, fremfor fraktkostnaden å få et tilsendt. En del zoobutikker som Tropehagen og sånn har jo ganske pressede priser på f.eks. Juwel akvarier, og prisene er ikke avskrekkende selv om det er fra vanlig butikk og ikke nettbutikk.

Det måtte jo blitt moren eller faren din som kjørte og hentet det, evt noen kamerater med lappen, men dette finner du sikkert ut av

Jeg mener å huske at f.eks. Webzoo hadde sine fraktpriser på akvarier lagt ut i nettbutikken tidligere, men det finner jeg ingenting om nå. Nord for Trondheim var dyrere enn sør for Trondheim, sto det om jeg ikke husker feil.
Men send dem en email, og f.eks. en til Aquamanias, så finner du ut av dette med fraktpriser og kan sammenligne totalkostnaden med å hente et du har kjøpt i din nærmeste by/zoobutikk.
ja, jeg kan sjekke mona
tusen takk for hjelpen alle sammen
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap