Hvem er syndern?

shallabais folkens!


Jeg har 3 voksne sverddragere, 2 hunner.
Disse har blitt nappet på ser det ut som, ikke på finner, men på kroppen, de er knall orange, men noen steder er de nå da svakt orange. Vansklig å forklare, kan prøve ta bilde. men ser ut som noen napper av de litt på en måte. hehe

Er det noen klare syndere her, de går samme med:

Skalarer
Blå Acara
Kardinaltetra og neontetra
guppy
SAE


Scalaren kan godt være synderen her. I akvariet på jobb er det sverddragere og en stor scalare. Har mistet et par sverddrager hunner, mest sannsynlig etter at de har født. Det så ut som de hadde fått skikkelig juling, og jeg mener det er scalaren som har jaget de mens de fødte for å spise yngelen. De ble så skadet at de døde etter noen dager.
Har ikke kjennskap til blå acara, men tror nok at slike ciklider også kan være ganske brutale.
Scalare og blå acara, ja. Håper du har stort kar?

Det kan være begge disse to. Jeg vet også at SAE kan forveksles med kinesisk algespiser som også kan suge seg fast på og skade andre fisk; sikker du har SAE og ikke en som likner?
heihei

Jeg har 1 blå acara han og en hu, disse er ca 5-6cm.
Skalarene (2stk) er ca 4-5cm fra nesetip å bak.

Sae, ja dette er 100% SAE

Karet er 250liter, tenker på å kvitte meg med de to blå acara'ne
250l er mer enn nok til et Blå Acara par, disse er svært "snille" og rolige til å være såpass store ciklikder, men generellt kan man vel si at større ciklider og selskapsfisk som sverdrager, platy, guppy osv, ikke nødvendigvis er noen god ide i lengden.
Jeg hadde heller hatt igjen Acaraene - de er fine fisk med spennende og morsom oppførsel, spesielt når/hvis de kommer i lek.
jeg skal jo beholde de, blir bare over i annet kar isåfall

Jeg ser ingen som napper heller, skjer sikkert når lyset er slukket.
For ellers svømmer de rundt å ikke jager noen eller noe.
eneste hunn acaran ser litt pjuskete ut, blir litt jaget av hannen som vokser mye fortere å er sterk ifargen. hunnen er mere svak i fargen å gjemmer seg endel.
Det er normalt at det er litt jaging, hannen blir dessuten mye større, så at hunnen vokser saktere er helt normalt. Min acarahanne er over dobbelt så stor som hunnen, og de er like gamle.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap