240l - oppstartshjelp og andre funderinger

I morgen skal jeg hente et akvarium på 240L pluss møbel som vi skal få overta fra et dødsbo.
Akvariet skal være komplett med fisk og alt. Så nå har jeg 1000 spørsmål...

Hvordan gjør vi det enklest for fiskene under flytten? Hvor mye av det gamle vannet skal vi ta med oss (skal fraktes 10 mil)
Hvordan gjør vi når vi starter opp det hjemme hos oss? Hvilke middel og sånt trenger vi å ha i?

Hvor ofte trenger et 240L vannbytte - både delvis og helt. Jeg skjønner jo at det er sundt fornuft som gjelder, men jeg har tidligere bare hatt et 54L som ikke var lett å holde rent..

Jeg tror det følger med 15-20 fisker, men jeg vet ikke hva slags fisk, forruten at de skulle være ganske store. Skal vel være noen Scalarer og Gullfisker i alle fall, men det er sikkert en salig blanding... Hvor mange fisker er optimalt i et akvarium av den størrelsen og hva er den ideelle sammensettningen av fisk?
Tror ikke dama som har hatt det har tenkt på hva som passer sammen og ikke.

Hvor mange planter og hva slags planter er det ideelle i et såpass stort akvarium og hvordan gjør man den beste plasseringen av dem?

Dette var noe av det jeg lurer på, jeg kommer sikkert med flere spørsmål i løpet av helgen
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap