Ekle små hvite 'mark'

Har fått sånne små ekle hvite larver i et av karene mine ;-(
Tok en grundig rengjøring etter at jeg oppdaget dem, men det hjalp lite.
Har noen sandsnegler gående i dette karet og noen av de vil jeg ha over i et annet kar, hvor trygt er det å flytte på disse?
Vil 'marken' gå inn i sandsnegla & vil dem dø av dette?

Skal pakke ned karet etterhvert & sette et opp på nytt. Har planter & ei rot oppi der også, vil de være trygge å bruke når jeg setter opp karet på nytt?

Håper det er noen som kan svare på dette
Dette er planarier og er helt ufarlige. Tetraer etc spiser disse som snack. Disse kommer gjerne når man fòrer litt mye.
Oki & takker
Kan trygt flytte sandsneglen over til et annet karr da..
men hvordan er de mot reker?
Har tenkt på å kun reker i det karet når jeg setter det opp igjen, derfor jeg lurte på om de små levde videre i planter & i stokken
Plussmedlem
Denne typen planarier er ikke parasitter så de vil ikke skade rekene på noe vis. Så lenge du ikke gjør noe for å bli kvitt de så vil de leve videre i karet ditt ja. Dessuten, alle kar har planarier, men de vokser seg bare så store at de ses der hvor eieren er litt for snill med fiskematen.
Høres veldig bra ut

Måtte spørre om dette, mener å ha lest om sånne ekle dyr som spiser opp snegler & reker fra innsiden... Så man kan lett få små hysteriske anfall av slik lesning.
Kan nok ha vært litt for snill & skjemt bort Kampfisken min med litt for mye mat, men har & har hatt snegler i karet som også trenger litt mat.
Skal sette opp karet på nytt, bytte ut grus med sand osv.. satser på at de fleste forsvinner da & det blir ikke noe mating på en god stund.
Takker igjen for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Ingebjørg Fauske
Reklame for plussmedlemskap