Hva slags erter og spinat?

Hei

Har flere ganger fått tips om at erter og spinat er bra for reker og fisker.

Kan dere poste bildet av produktet slik at jeg kan kjøpe det i butikken, og er det bare kaste det i vannet eller må man gjøre noe?
Bare vanlige erter eller spinat. finnes ofte i grønnsaks blandinger. Det er ikke noe man kjøper på dyre-butikk.

Og nei man trenger ikke å gjøre noe med det før man tar det i vannet. Noen sier man må koke det... Men hvorfor i all verden skal man gjøre det?? Dat tar bare tid. og det eneste det gjør er at det får mindre næring i seg.
Det kan være lurt å koke eller fryse sånn at det synker, men som Knut sier kan koking fjerne næringsstoffene. Jeg tror frysing er ok. Men ellers kan spinat "plantes" i bunnsubstratet, og større frukt og grønnsaksbiter kan træs på en skje for eksempel, så man MÅ ikke gjøre noe på forhånd om man ikke vil.

Hallo takk for hjelpen
Litt flaut, men kan dere poste bilde av en ert, for jeg ser for meg flere ting da jeg tenker på erter...
Er det slike erter jeg skal kjøpe?



Eller skal jeg kjøpe de lysebrune?
Kjøp erter fra frysedisken du, selskapserter f.eks. I frysedisken får du også kjøpt poser som kun inneholder frossen spinat. Frysevarer synker bedre, også slipper du laken som hermerikken ligger i
Kjøp enkelt og greit en pakke amerikansk blanding, eller brokkoliblanding på nærmeste dagligvarehandel. Så putter du bare grønnsaker i karet frossent, Det meste vil synke i frossent tilstand. De fleste grønnsaker kan brukes, noen bruker til og med hvitløk i hjemmelaget for (oppskrift, gå inn på plantebasen og google hjemmelaget fiskefor. Så finner du nok mange oppskrifter.). Det er bare å prøve seg frem, Bare husk å ta ut det som ikke er spist etter et døgn.

NB! Gullerot inneholder mye betakaroten, noe som gjør røde fisker rødere. Men i store mengder kan gi dem en unaturlig farge, og andre et gul til brunaktig preg. Så det kan vere en ide å begrense foringen av gullerot, til snac en gang i blandt.

Hvis profilen din er oppdatert, så har du ikke noen ytpregede grønnsaksspisere. Gyppiene dine ville sikkert såtte pris på brokkoli dusker, mens de andre ville sikkert såtte mere pris på frosne svarte mygglarver, dafnier, artemia, eller røde mygglarver. Dem kan kjøpes på nermeste dyrebutikk, Kjøperdu røde mygglarver. Bør du bruke engangshansker ved foring, og vaske hendene etterpå. Da desse kan vere svert alergi fremkallende (Sikkert noen som vil protestere.).

Hvis du kikker på fakta arkene kan du se hva de forskjellige artene spiser. Herbivore=alge/plante/gronnsak/fruktetere, Ominivore=altetende Og carnivore=kjøttetende (insekt, insektlarver, skaldyr, snegler og fisk).


Anbefaler svarte mygglarver, så er det ingen risiko
Hallo

Takk for hjelpen folkens

Den profilen er ikke oppdatert i det hele tatt, skal prøve å få oppdatert den snart.

Har 10 pakker med fryste røde mygglarver, pleier ikke å bruke hansker, men vasker hendene etter å ha foret dem (står på pakken), er det farlig slik jeg gjør det?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap