Bør eg selge noen av fiskene mine?

eg har to akvarium et på 120l og et på 110l, eg vett at mangen av fiskene blir for store for størelsene på akvarium, så bør eg selge noen av fiskene? vil det beste for fiskene min, se på profilen min for kas fisker eg har.

120 liter;
2 stk Juvelciklide Hemichromis bimaculatus
5 stk Golden Labidochromis caeruleus
3 stk Rød Zebra Pseudotropheus estherae
5 stk Pseudotropheus lombardoi

110 liter;
3 stk Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´
3 stk Kampfisk Betta splendens
1 stk Banjomalle Bunocephalus amaurus
5 stk Metallpansermalle Corydoras aeneus
1 stk Kyssegurami Helostoma temminckii
1 stk Stripet sjokolademalle Platydoras costatus
2 stk Scalare Pterophyllum scalare
Andre dyr
1 stk Viftereke Atyopsis moluccensis
1 stk Indisk kloreke Macrobrachium assamensis
12 stk Eplesnegle Pomacea bridgesii
I 110-literen bør du kvitte deg med disse:

1 stk Kyssegurami Helostoma temminckii
1 stk Stripet sjokolademalle Platydoras costatus
2 stk Scalare Pterophyllum scalare

Grunn: Ingen har noe å gjøre i en 110-liter. Dette er fisker som trenger mye svømmeplass enn du kan tilby.
Anartica
eg har to akvarium et på 120l og et på 110l, eg vett at mangen av fiskene blir for store for størelsene på akvarium, så bør eg selge noen av fiskene? vil det beste for fiskene min, se på profilen min for kas fisker eg har. 120 liter; 2 stk Juvelciklide Hemichromis bimaculatus [B]5 stk Golden Labidochromis caeruleus 3 stk Rød Zebra Pseudotropheus estherae 5 stk Pseudotropheus lombardoi [/B]

Malawi har vel ikke så mye i et 120literskar å gjøre, disse bør ut eller få seg et større kar. Vet ikke om jeg ville holdt juvelciklider i et så lite kar heller, det blir som regel veldig mye yngel på dem.
vis eg selger foreldrene hva skal eg gjøre med golden ungene og juvel ungene , de går i en bolle nå men de kan jo ikke være der altfor lenge, ungene er bare rundt 2 uker gamle, så då er det vel litt tidelig å selge dem.
går den greit att eg beholde juvelparet og har dem i 110l?
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap