Pleco og avføring

Hei. Har 2 plecoer gående i mitt 80 liters kar, mens jeg venter på å bli kvitt de. De er vel omtrent 10 cm store.

Problemet mitt er all avføringen. har aldri hatt noe problem med dette i andre kar med andre fisker.

Under dene største rota, tilholdsstedet til plecoene, er det forferdelig mye avføring!

Hvordan kan jeg kvitte meg med den på en enkel måte, eller få den redusert?

Nå må jeg fortelle at jeg har 10 svarte neontetra i tillegg til plecoene i karet. Jeg forer med flakfor ca annenhver dag og det veldig lite!

Filteret er et utvendig eheim 2224 som står på for fult!
Maller skiter noe helt tullete mye. Sånn er det bare De er ikke syke eller noe, de bare er sånn.

Det enkleste er vel en kjapp slamsuging når du bytter vann, bare stikk slangen ned dit når du tapper ut vann, og sug opp det du får tak i
er enig med elinh, slamsuger passer da
Ja, det er bare det at det er så kjipt! er jo bare 4 dager siden jeg byttet vann sist.... men men, får vel bare trå til

[QUOTE=ElinH]Maller skiter noe helt tullete mye. Sånn er det bare


Er det slik at ALLE maller skiter mye? eller pleco spesielt? har ikke sammen problem med ancistrusene mine, har 3 stk i 120 litern. har tenkt til å kvitte meg med plecoene og fylle karet med l-201(??) skiter disse like mye?
Jeg tror alle maller skiter mye, ja. Om du legger merke til det eller ikke kommer vel an på filtreringen og innredningen. I karet med pleco har du tydeligvis et område hvor vannstrømmen fører med seg alt avfallet og legger det igjen i en "haug", derfor synes det så godt. I andre kar kan du vær emed heldig, at avfallet enten blir ført inn i pumpa, eller til et sted det ikke synes så godt.

Jeg hadde ancistrus som lagde like mye søl som du beskriver med plecoene dine. Slamsugne en dag, tre dager senere så det ikke ut som om jeg hadde slamsugd på år og dag :p
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap