Grønt vann

Jeg har hatt akvarium i noen år, men jeg har fått et problem, vannet har blitt skikkelig grønt, jeg har prøvd å bytte alt vannet, det holdt i noen få dager, nå er det like grønt igjen, jeg har blitt tipset om å mørklegge karret, det gjorde jeg oxo uten hell i nesten 1 uke, hva i all verden gjør jeg?
Jan Andreassen
Jeg har hatt akvarium i noen år, men jeg har fått et problem, vannet har blitt skikkelig grønt, jeg har prøvd å bytte alt vannet, det holdt i noen få dager, nå er det like grønt igjen, jeg har blitt tipset om å mørklegge karret, det gjorde jeg oxo uten hell i nesten 1 uke, hva i all verden gjør jeg?


Hørtes ut som et algeproblem. Kanskje det kan hjelpe med maller og flere planter?
Inaktiv bruker
En venninde av meg hadde samme problem, hun kjøpte seg fler algespisere å planter åsså skrubbet hun bort algen før hun hadde de i, å nå er vanne klårt å fint
Grønt vann
vannbytte, skift alt vannet, dernest, kjøp masse masse planter, gjerne hurtigvoksende og flyteplanter.
da forsvinner næringsgrunnlaget for algene, og de dør
Jeg endte opp med å kjøpe et UV-filetr for å få bukt med grønt vann. Forsøkte mørklegging og hurtigvoksende planter osv, men ikke noe av det hjalp i lengden.
Så jeg anbefaler deg å skaffe et UV-filter
uv filter er noe jeg virkelig kan anbefale også, alt av de algene ble borte nesten over natta
Tusen takk for alle tips, her skal det byttes vann igjen, har 1 stor malle, husker ikke navnet på den, 3 stk siamesiske algeetere, 3 blå acara, 1 sølv hai hadde hurtigvoksende planter tidligere, men di ble jeg lei å kastet, men skal gjøre et nytt forsøk, vurderer sterkt UV filter.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap