Gullfisk / slørhale

jeg lurer lit på hvilken fisketype som går bra i sammen med gullfisk / slørhale? har søkt lit runt men har ikke funnet noe spess om det.

Inaktiv bruker
hei
Jeg har en kampfisk (hann) og en Algepiser sammen med mine 2 slørhaler.
De går utmerket sammen.
ok takker for svaret. det har seg slik at jentungene fikk seg en slørhale vær i en bolle. jeg fikk det for meg gjen og skaffe meg et akvarium igjen for synes så synd på di i bollen heheh. så er det en gulden sjangse for at jeg kan skaffe meg et akvarium igjen jeg har aldri hatt slørhale / gullfisk før og var lit usikker på hva dem aksepterer av andre og hva som går i sammen med dem
John Henning Bruget
ok takker for svaret. det har seg slik at jentungene fikk seg en slørhale vær i en bolle. jeg fikk det for meg gjen og skaffe meg et akvarium igjen for synes så synd på di i bollen heheh. så er det en gulden sjangse for at jeg kan skaffe meg et akvarium igjen :-) jeg har aldri hatt slørhale / gullfisk før og var lit usikker på hva dem aksepterer av andre og hva som går i sammen med dem :-)


Bare sånn at du vet det, så passer gullfisk veldig dårlig til å ha i bolle (ingen fisk passer egentlig til boller). Gullfisk kan bli svære hvis de får sjansen og hvis du tar en titt i fiskebasen så ser du at det er anbefalt å ha minst 200 liter til gullfisker. Her er siden: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6286
jepp er klar over det så nå har jeg skaffet et akvarium på 120 liter

jeg har sett masse forskjellig liter antall på hva dem skal ha. jeg har sett på forskjellige forumer og der står det alt i fra 100 liter til 300 liter


jeg har hatt akvarium fra før og kjenner til lit med dette heheh

John Henning Bruget
jepp er klar over det så nå har jeg skaffet et akvarium på 120 liter :-) jeg har sett masse forskjellig liter antall på hva dem skal ha. jeg har sett på forskjellige forumer og der står det alt i fra 100 liter til 300 liter :-) jeg har hatt akvarium fra før og kjenner til lit med dette heheh


Åja, det var fint å høre!! Synes alltid det er så stusselig å se gullfisker svømme rundt i boller så tenkte det var best å si ifra i og med at det er mange som tror det går fint. Trodde det selv helt til jeg begynte å få en interesse for akvariefisk! Hadde faktisk gullfisk i bolle selv når jeg var liten, men de døde i tur og orden da...

Uansett, gratulerer med større akvarium. Skulle ønske jeg og hadde plass til et på 120L!
da er akvariet på 120 L innomhus så da får jeg begynne og starte det opp før jeg setter i fiskene
Tilfeldig bekjentskap
© Aron W
Reklame for plussmedlemskap