Fiskeløs innkjøring uten planter?? går det ann?

Hei!

Har en reol med 3 x 120 liter som står til innkjøring. I det ene karret har jeg ikke bestemt meg for hvilke planter jeg vil ha enda - så det inneholder egentlig bare grus, filter, varmekolbe og pumpe.

Går det ann å kjøre det inn på denne måten - med litt forsiktig foring av filteret - eller er jeg nødt til å sette inn noen midlertidige planter?

Takknemmlig for svar.

Mvh
Marius
Marto
Ingen som har forsøkt dette?


Hehe, jo - men det er nå ikke sikkert alle som har forsøkt dette er innom ila de to timene mellom dine poster. Tålmodighet er ikke din sterke side eller?

Dette er ikke så vanskelig egentlig; filter trenger noe biologisk å jobbe med. Om det er planter, mat eller biologiboka di fra skolen har ikke noe å si. Jo mer stæsj du har oppi jo bedre. Men kun foring funker det og. Du kommer til å få mye alger dog; men filteret vil kose seg.
Biologi boka...
Takk for det Joachim- skal forsøke med biologi boka mi jeg da.

Men basert på det - kan jeg fore med stort sett alt som vil råtne - som brødskiver, frukt, grønnsaker etc? Er jo ikke noe poeng i å bruke dyrt granunlat om gamle middagsrester funker...

Forer man hver dag?

Skal forøvrig slå opp "tålmodighet" i en ordbok ila nær fremtid (lover)... men du har nok rett i at det å mangle tålmodighet nettop er min sterkeste side..

Vi snakkes,

Marius
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap