Hvor lenge kan jeg ha fiskene i oppbevaring fra jeg kjøper de i butikk og til jeg slipper de oppi akvariumet?

Jeg skal kjøpe ottoer og en kampfisk. Muligens noen indiske glassmaller. Får se hvor langt økønomien tillater..

Problemet er att jeg skal ta toget imorgen tidlig til der jeg bor og da rekker jeg ikke og innom dyrebutikken før toget reiser.

Er det forsvarlig og ha fiskene i pose (evnt bolle) fra ikveld og til imorgen formiddag? :S Evnt noen type midler man kan ha oppi vannet for att fiskene skal ha det bedre?

Til info så er akvariumet som fiskene skal oppi innkjørt.
nja vin no anbefale at fiskene kommer i akvariet så fort som overhode mulig da. men har selv fraktet fisk over 12 i pose uten de store problemene da. men da sigelpakkes de og sørg for at de har nok luft. lite vann og masse luft. og ha dem i isoporkasser nå når det er så kaldt som det er. ha evt en flaske med lunkent vann i kassen og.
Ha fiskene i posen. bytt litt vann og Oksygen i morgen tidlig. Sørg for at fiskene ikke fryser og ha de mørkt. (inne i avispapir,isoporeske eller kjølebag) Fisker blir fraktet slik hit til Norge fra andre siden av jordkloden. Er vist et middel man kan få tak i slik at fisker havner i en slags dvale, men vet ikke hvor stor risiko d er. Tror ikke det er lett å få tak i heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap