Riper i glass

heisann.. fikk laget noen riper i glasset i akvariumet.. lurte på om det er en enkel måte å få de bort på? ellers tar jeg imot alle tips=)
Nei.
Riper er kommet for å bli.

Snu karet med den ripede siden bak, om det er mulig.
Så lenge det er riper og ikke sprekker mener jeg det finnes stoff du kan fylle inn i sprekkene som gjør at de ikke synes. En type lim eller noe slikt. Men om dette er å få tak i for privatpersoner vet jeg ikke.

Prøv å høre med f.eks en glassmester eller noe ala Hurtigruta Carglass.
der er et stoff som kan brukes til dette , men det er et slipe middel å da må du slipe glasset litt. det gjør ikke noe for glasset men du kan få litt gal opptikk i glasset, dessuten tar den bare små overflate riper..
er det støre riper er det dessverre ikke noe som kan gjøres..

hør med et firma som bytter bilruter eller et båtfirma som driver med vind skjermer til båt de kan ha dette stoffet.
Jeg jobber med glass til daglig. Vi kaster glass med riper.
Du kan slipe/polere små hakk i en herdet bilrute. Skal du gjøre dette med et akvarieglass, må glasset antakelig tas ut av akvariet.
Da er det sikkert enklere og billigere å kjøpe nytt kar.....
ToxicTears
heisann.. fikk laget noen riper i glasset i akvariumet.. lurte på om det er en enkel måte å få de bort på? ellers tar jeg imot alle tips=)


Er det bord-akvariet du har bilde av i avataren din du snakker om her? Mener du riper i selve bordflaten da eller...?
jobber også med glass til vanlig å vi polerer glass på denne måten flere gange ri uka, det gjør vi med vanlig float glass og herdet og lexan..
grunn til at vi gjør dette er fordi glassene er ferdig montert å det koster oss for mye å lage helt ny vindskjerm.. jobbet i glassmester bedrift før å der tok det for lang tid å gjøre dette å det ble derfor billigere å lage et nytt
Man må vel se akvariets pris i forhold til prisen det ville koste å frakte hele skiten til en glassmester og få det gjort.

Hvis det er noe privatpersoner kan få til selv, noe de kan kjøpe, så undrer jeg meg veldig over at den slags da ikke er mere brukt? Sånn som frontruter på biler og sånn. Hvis en privatperson kan fikse en overfladisk steinsprut selv, hvorfor gjør ingen det da?

Det som er litt greia her i denne tråden, er at det er muligheter for at glasset det er riper i, er bordflaten på bord-akvariet som trådstarter har oppå akvariet sitt. Denne bordplaten er lett å ta løs, og kan sikkert fraktes til glassmester mens selve akvariet står igjen hjemme. Jeg tipper det er der ripene er, for man setter jo hele tiden ting fra seg på et bord. Ting som kan ripe kraftig opp.

Men igjen avhenger jo dette av pris. Hvor mye er noen riper verdt liksom? Snakker vi tusenlapper? Da hadde jeg latt riper være riper, gitt :p
er nok ikke så mange glassmestere som gjør dette men de som driver med vindskjermer til båt har nok helt sikkert ,å kostbart er det nok ikke men det kan nok koste litt i arbeid hvis de skal få noen til å gjøre det da dette er tidkrevende,, men altså små riper lar det seg gjøre å fikse men ikke store dype riper
hørte med en glassmester idag... småe riper er det lett å gjørå selv.. bare kjøp poleringsveske å lim på=) det blir nok en tur å kjøpe det i morgen
mona o
[QUOTE=ToxicTears]heisann.. fikk laget noen riper i glasset i akvariumet.. lurte på om det er en enkel måte å få de bort på? ellers tar jeg imot alle tips=)


Er det bord-akvariet du har bilde av i avataren din du snakker om her? Mener du riper i selve bordflaten da eller...?


japps er nok det.. ripene er vel i tanken..:/
Vist ripene er innvendig i akvariet ville eg vært forsiktig med å bruke poleringsmiddel eller lim, siden dette mest sannsynlig avgir stoffer i vannet.
fikk et tis til i fra en glassmerster på dette tilfelle. jeg hadde riper i karet mit jeg også for en stund siden.

han sa at jeg skulle bruke tannkrem og en fuktig klut og polere glasset med og det tok bort alle ripene mine.
det funka ialefall for meg
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap