Spørsmål om rot ;)

hvor lenge HA ROTA i bøtte ???
til den synker, evt til den slutter å gi farge...
har ikke noen et slags tid ?
2 dager til ett halvt år jeg har hatt røtter som jeg ikke har fått til synke uten å feste dem til stein
larsh
2 dager til ett halvt år:) jeg har hatt røtter som jeg ikke har fått til synke uten å feste dem til stein


Mens jeg har ikke trengt å ligge rotem min i bøtte en gang, den sank rett fra butikken.
sigen
har ikke noen et slags tid ?

Spør trerota di, det er den som eventuelt farger av, ikke vi
Du avgjør jo selv når det er nok. Det kan ikke vi si noe om.
kan dere beskrive litt mer om det ??
jeg har nettopp prøvd å lagt rota opp i en 30 liters balje , og den sank
sigen
kan dere beskrive litt mer om det ??


beskrive hva da? hvordan rota synker? åssen du skal legge den i vann? er vel ikke så mye å beskrive.. noen røtter farger mye andre avgir ikke farge i det hele tatt noen synker med en gang andre synker lenge etterpå eller aldri...!
mona o
[QUOTE=sigen]har ikke noen et slags tid ?

Spør trerota di, det er den som eventuelt farger av, ikke vi
Du avgjør jo selv når det er nok. Det kan ikke vi si noe om.

mona... vi farger av etterhvert vi også:=)
Uhm det spørs jo hvor lang tid den bruker... bruker den 1 time på å synke og ikke farger av mer så tar det en time. Tar det en dag så tar det en dag. (haha det tar nok ikke en dag)
Trerøtter
det finnes et utall av trerøtter,og tresorter som brukes i akvarium. Noen farger sinnsykt mye som feks mopanirøtter, redwood er en annen type, men de farger ikke så innmari,fort. men tar litt lengre tid å farge vannet brunt.

når det gjelder hvor lenge den skal ligge i en bøtte, kommer vel an på ,hva du syns er lenge nok. jeg for min del, koker røtter som ikke synker.
slik at vannet trenger inn i treverket.
noen tresorter er hardere en andre, og derfor tar svært lang tid, mange år før de er vasstrukne. og derfor kan oppleves at de aldri synker.
Tre som innholder kork tar svææært lang tid. men den synker tilslutt den også.

så prøv deg frem,synker den med engang , er det bare å putte den i akvariet, pynt med mose og planter som passer..

det er artig å aquascape ei trerot.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap