Slørhale

Hey--,
Har rota rundt i fiskebasen , men finner ikke no om slørhale-gullfisker ..
hvor lange kan de bli ?
og by the way ;
Jeg har lyst på bubble eye ,men er det de som er "unaturlige"?
sånn omlaga ?
da vil jeg ikke ha.
Jeg har 6 slørehalegullfisker fra før ..
Inaktiv bruker
Tror at det er det samme som gjelder for slørhaler som for gullfisk i fiskebasen (sånn omtrent) =D
Charlotte
men finner ikke no om slørhale-gullfisker .


Som du sier så er slørhaler- gullfisk en oppdrettesform av gullfisk Carassius auratus auratus. Jeg har lagt inn en direktelenk til deg på venstre side av dette innlegget. Gullfisk er store fisk som lever lenge. De spiser det meste og de spiser mye, og dermed kommer det mye utav den andre enden også.

Gullfisk trenger store akvarier, og noen beregner at hver gullfisk trenger 100 liter vann, men uansett om du tenker hundre liter eller mindre blir alle gullfisker også avelsformene av gullfisk altfor store til et nanokar på 54 liter.

Charlotte
Jeg har lyst på bubble eye ,men er det de som er "unaturlige"? sånn omlaga ? da vil jeg ikke ha.


Alle gullfisk som ikke har villformen er avlet selektivt, som betyr at spesielle farger og / eller kroppsform er fremelsket av de som har avlet på disse fiskene. Med andre ord, ikke så forskjelle fra det som har skjedd med våre tamme hunder, der vi har fått Chihuahua, Grand danois, Engelsk bulldogg, Borzoi osv.

Charlotte
Jeg har 6 slørehalegullfisker fra før.
Som tidlige sagt så bør du snarest enten skaffe deg et mye større akvarium med et stort utvendig filter til dine gullfisk, eller skaffe dem et nytt hjem snarest!

Du bør ihvertfall ikke skaffe deg flere gullfisk til ditt akvarium.
Charlotte ....
Hey--, Har rota rundt i fiskebasen , men finner ikke no om slørhale-gullfisker .. hvor lange kan de bli ? og by the way ; Jeg har lyst på bubble eye ,men er det de som er "unaturlige"? sånn omlaga ? da vil jeg ikke ha. Jeg har 6 slørehalegullfisker fra før ..


Alt av slørhaler er unaturlig Det finnes ikke en fisk i naturen som ser slik ut. Det nærmeste du kommer er en brunfarget gullfisk. Det er denne som man har avlet frem fargevarianter av som kalles gullfisk. Slørhaler er en avelsform av gullfisk. Etter min mening er det ikke riktig å holde disse dobbelthalede slørvariantene, da de ikke har en naturlig svømmeadferd. De vrikker seg frem i vannet og vi vet ikke om de lider av dette, men hvis du samenligner en slørhale med en vanlig gullfisk, så er slørhalen et helt klart missfoster. Og bubble eye.. Hva skal man si? Motbydelig er vel det nærmeste jeg kommer på i farten.
Så mitt råd må være å holde fisk som har en kroppsfassong som minner mest mulig om en naturlig fisk. Fargene lider de ikke noe av
Ja, bubbleeye er "unaturlig og omlaga". Dette gjelder vel alle slørhalene...

Her er et velskrevet og informativt sitat (skrevet av Vidar Alexander) fra en annen tråd:
(håper det er greit at jeg hentet sitatet fra en annen tråd!)

"Slørhaler, bubbleeye, teleskopøye, golfball og andre ekstremvarianter er de som er mindre populære. Dette er stort sett på grunn av at den ekstreme kroppsfasongen som er avlet frem, ofte gir disse fiskene problemer med å leve et fullverdig liv. De dør tidlig, av organsvikt, de flyter opp på grunn av problemer med svømmeblæren, eller de har problemer med å svømme eller spise. Derfor er det ofte et etisk spørsmål om det er riktig å "lage" slik fisk. Og de som kjøper disse støtter jo dette markedet.

Forøvrig, så er disse variantene kun fremavlede varianter av vanlig gullfisk, og har ingen ting med genmanipulering e.l. å gjøre.
De blir dessuten skjelden så store som det er oppgitt at gullfisk kan bli.
De trives bedre i varmere vann.

Men alle variantene trenger forholdsvis stor plass, og stort filter.
Jeg anbefaler minst 100 liter pr gullfisk, uansett art."
Nils Vollstad
[QUOTE=Charlotte]men finner ikke no om slørhale-gullfisker .


Som du sier så er slørhaler- gullfisk en oppdrettesform av gullfisk Carassius auratus auratus. Jeg har lagt inn en direktelenk til deg på venstre side av dette innlegget. Gullfisk er store fisk som lever lenge. De spiser det meste og de spiser mye, og dermed kommer det mye utav den andre enden også.

Gullfisk trenger store akvarier, og noen beregner at hver gullfisk trenger 100 liter vann, men uansett om du tenker hundre liter eller mindre blir alle gullfisker også avelsformene av gullfisk altfor store til et nanokar på 54 liter.

Charlotte
Jeg har lyst på bubble eye ,men er det de som er "unaturlige"? sånn omlaga ? da vil jeg ikke ha.


Alle gullfisk som ikke har villformen er avlet selektivt, som betyr at spesielle farger og / eller kroppsform er fremelsket av de som har avlet på disse fiskene. Med andre ord, ikke så forskjelle fra det som har skjedd med våre tamme hunder, der vi har fått Chihuahua, Grand danois, Engelsk bulldogg, Borzoi osv.

Charlotte
Jeg har 6 slørehalegullfisker fra før.
Som tidlige sagt så bør du snarest enten skaffe deg et mye større akvarium med et stort utvendig filter til dine gullfisk, eller skaffe dem et nytt hjem snarest!

Du bør ihvertfall ikke skaffe deg flere gullfisk til ditt akvarium.


Jeg jobber med et og få med nytt akvarium.
De er ganske små,men vet det er for liten plass.
Jobber med det ;p
Tilfeldig bekjentskap
© Finn Falkenhaug
Reklame for plussmedlemskap