Hjelp, skjønner ingen ting jeg :-(

Jeg har (eller hadde) 3 jack Dempsey.
Når jeg kom hjem etter en helg borte. For ca 1mnd siden. Så krydde det av yngel i karet mitt. Det var sikkert 50-60 stk Alle er detsverre blitt spist opp nå.

Men det er en ting som er så rart......moren(eller den fisken jeg tror er moren da) har jeg ikke sett noe til , siden før vi dro på tur den helgen. Jeg skjønner ikke hvor hun kan ha blitt av
Er det kanskje vanlig at dem kan bli spist opp?????

Noen som har et forslag til hva som kan ha skjedd???
Jeg rengjorde karet i dag, men finner ingen tegn til henne. Jeg synes dette er veldig merkelig

Jeg har 3 Cyrtocara moorii Delfinciklider, 1 eple snegle, mange sandsnegler og 3 anticruster.
Også 2 jack D da selvfølgelig

Også er det en ting til som er litt rart. I går kveld når jeg skulle slukke lyset i karet mitt, så krydde det plutselig av masse yngel der igjen. Av JD.
Hvordan formerer di seg egentlig???? Jeg tror dem legger egg, men er ikke sikker......
Og hvis dem legger egg, hvor lang tid tar det før dem ruges ut?????

Jeg har nå konkludert med at det sikkert er 2 hun fisker og 1 hanne jeg har hatt. Eller kan hannene ruge på egg som moren eventulet la før hun ble borte???

Håper noen kan gi meg noe svar.
Hvor stort er akvariet ditt? Ble nysgjerrig på fisken da jeg leste innlegget ditt, sjekket ut Jack Dempsey i fiskebasen og la merke til to ting; de er pardannende, og trenger min. 720L. Siden de er pardannende, og du tror du har to hunner og en hann, mistenker jeg at hannen og den ene hunnen har dannet par, og at den andre hunnen er blitt "outsider", kanskje også mobbeoffer. Men skal ikke uttale meg noe mer om dette da jeg ikke kjenner til denne cikliden.
Om du søker opp fisken din i fiskebasen, vil du få svar på flere av spørsmålene dine: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1291&tab=1

Den tredje er nok sikkert fortært. Disse ciklidene er pardannende, så den siste har nok blir drept eller dødd av stress pga jaging.
Levningene er nok spist.

Du hadde enten 1 hann og 2 hunner
eller 2 hunner og 1 hann

Vær oppmerksom på at dette er ciklider som blir STORE (25 cm), og krever et kar på 500 liter og oppover.
Om du har de i et for lite kar, vil de bli deformer med tiden ved at de ikke vokser nok i lengde, mens organene forsetter å vokse (sies det)
To nærmest identiske svar postet med 1min mellomrom, ikke dårlig
Det er vel verdt å nevne selv om det står i basen, at JD kan bli utrolig agressiv, men det varierer fra individ til individ - noen er like "snille" som en Blå Acara mens andre kan bli helt psycho og tolerere svært lite annet i karet.
Mitt kar er bare på 180 liter det. Blir kanskje alt for lite det da. (kanskje jeg skulle solgt dem, fiskene altså)
Men JD er jo ikke så store enda da, ca 8 cm kanksje.......Tror dere det går bra , eller burde jeg kvitte meg med dem?
De blir store, og trenger volum å vokse på.
720 liter og 180 liter er veldig langt fra hverandre i størrelse.

Jeg ville solgt dem om du ikke har planer om et større kar iløpet av året.
Jeg ville solgt de ja, hvis du vil ha lignende ciklider som passer i ditt kar er Blå Acara et mye bedre valg, lett å få tak i også - de yngler ganske lett
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap