Uhelbredelig sykdom, del 2

Oppsummering:

Jeg har hatt soppinfeksjon i det store karet mitt i flere måneder og klarte nylig å kurere det, men ikke den ene fisken. Ingen dødsfall eller merkelige hendelser på minst en måned, så jeg erklærer det store karet for snart friskt.
I håp om at denne ene platyen skulle bli frisk fra sykdommen, byttet jeg om på sneglekaret og et helt nytt kar, og plasserte den syke fisken alene i et 21 liters sneglekar. Sneglene er nå i en helt ny 60L med filtergugge i, og de har det fint.

Fisken er stille, apatisk, svømmer rart (hakkevis) finnene klemt sammen, hele kroppen er formet som en trist banan... Den har lenge hatt noe som ligner på mugg eller noe på haledelen (ikke ullete, bare grønnfarge) og halen har begynt å frynse seg opp.
Etter at jeg byttet har fisken ikke lenger problemer med å holde seg i midtsjakta, så det ser ut til at svømmeblæren har stabilisert seg.
Den klarer også å spise bedre enn den gjorde før, den ble nok stressa av de andre fiskene og klarte ikke å spise mye.
I ensomheten spiser den altsa normalt, men den er aldri overhappy verken ved mating eller ellers, som en fisk normalt er....
Den ligger veldig ofte å hviler på bunnen av akvariet og kan ligge der leeeenge, eller den kan henge i vannoverflaten i et hjørne. Veldig depressivt å se på.

I dag byttet jeg vann da jeg syntes vannet var grumsete p.ga en agurk som lå etter sneglene. Jeg håpet av friskt vann ville få opp humøret, men atter en gang nei. Like depressiv.
Jeg puttet en måleskje med salt i for å forebygge.

Nå sitter jeg å lurer på om jeg kanskje skal prøve medisin èn gang til... Disse virket ikke forrige gang, men a) det var større akvarie og flere fisker, og b) jeg medisinerte med to medisiner samtidig, så effekten kan ha forsvunnet.

Jeg sitter altsa med Aquafuran og Furamor-P.
Begge to er skadelige for filteret, men dette kan jeg ta ut.

Noen som har råd, peiling? Hvilken medisin burde jeg bruke?
Kan jeg kanskje bruke medisin på en q-tips rett på fisken, så jeg slipper alt filtertullet? Hva som helst!
Blir ikke fisken bedre i løpet av tiden avliver jeg den, jeg ville bare gi den en sjanse til
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap