Alternativ mat

Øurte litt på hva jeg kan bruke som alternativ mat til fiskene mine.
Noen som har noen gode ideer?
I dag forer jeg kun med flakfor og tabeletter.

Har kardinaltetra, skalarer, corydoras, praktbotia og 3 snegler av ukjent type.
Frossen artemia og frosne røde mygglarver er alltid en stor hit. Anbefales! Naturlig føde for svært, svært mange fisker er jo nettopp insekter.

Noen fisk liker ikke svarte mygglarver eller hvite, men røde tar alle. Jeg har forsøkt svarte og hvite, og de eneste som brydde seg om dem uten å spytte ut, var guppyene :p Og selv de grådige beistene var ganske behersket og spiste ikke til det var tomt, slik de pleier.
mona o
Frossen [B]artemia [/B]og frosne røde [B]mygglarver[/B] er alltid en stor hit. Anbefales! Naturlig føde for svært, svært mange fisker er jo nettopp insekter. Noen fisk liker ikke svarte mygglarver eller hvite, men røde tar alle. Jeg har forsøkt svarte og hvite, og de eneste som brydde seg om dem uten å spytte ut, var guppyene :p Og selv de grådige beistene var ganske behersket og spiste ikke til det var tomt, slik de pleier.


Her spiser alle svarte mygglarver... Kobbertetra, corydoras aeneus, guppy kampfisk og snegler.
jeg har noe som heter malawimix liggende som jeg brukte når jeg hadde malawi.
Tror du jeg kan fore med dette eller kan det være noe i dette som er skadelig for de fiskene jeg har nå i dag ?
får man kjøpt frosne røde mygglarver i dyrebutikken? eller hvor er det best å kjøpe de?
BiGZoY
får man kjøpt frosne røde mygglarver i dyrebutikken? eller hvor er det best å kjøpe de?


Ja, mange dyrebutikker har all slags frossenfor.
Jeg fórer med mye forskjellig fór, for å ha variasjon, og at alle skal få noe de foretrekker iløpet av uken (herregud, der hørtes jeg helt hønemor ut)
Men iallefall, så får mine fisk følgende meny for tiden:

Sorte mygglarver (frosne)
Voksen artemia (frosne)
Bosmiden (frosne)
JBL Novo Pleco tabletter
TetraPhyll granulat
TetraCichlid granulat
Astra Tropical Mulit granulat
TetraMin flakfór
Astra Baby Flake Fór
Tetra Tabimin tabletter

Fiskeartene jeg fórer med dette er:
Kardinaltetra
Rødmunntetra
Kuhliiål
Ancistrus
Diverse dvergciklider
SAE
Palettciklide-yngel
Alternativ mat
Det nærmer seg gytetid for mange av våre saltvannsfisker,rogna til disse er snadder for akvariefisk.Ved bruk av rogn fra ferskvannsfisk må en være oppmerksom på at det kan være parasitter/cyster av bendelmark ved rognkornan.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap