4 galaxy raspora babyer

Disse ble født igår og det er første gang noen av mine fisker får unger. Stor stas.
De er nå for seg selv i en 4 liter oppi 100 literen hvor foreldrene er. (24 grader.)
Finmaler/løser opp i akv.vann : flakfor, frosne mygglarver, biogran og Nutro staples. Er dette bra nok eller må jeg ha tak i noe spesialfor til de små?
Glad for svar
Plussmedlem
Gratulerer med yngel
På fiskebasen kan du lese om oppdrett av denne, og lese erfaringene fra 21 andre som har registert oppdrett på denne.

Fisken heter ikke galaxyrasbora på norsk lenger.
Det er stjernedanio som er navnet.
Regner med at disse er ganske små så foring med microorm eller nyklekket artemia er kanskje det som er det beste for disse .
Den største trusselen for yngelen no er at du fôrer for mykje og dermed risikerer å forrurense vatnet dei går i. 4 små yngel treng ikkje mykje mat. Tenk på kor utruleg liten yngelen er og kor lite som eigentleg skal til for å fylle dei små magane. Har dei nettopp klekka, skal dei ikkje ha mat på nokre dagar endå. Først når dei svømmer fritt treng du mata dei.
Prøv ørsmå mengder finknust flakfôr, tetrabits eller liknande. Har du ein dott javamose eller flyteplanter med store tette røtter, kan du ha dette oppi til yngelen. Dei finn mykje småtteri dei kan eta i slikt. Fôr som ikkje blir spist bør fjernast innan nokre timar. Skift samstundes ut litt av vatnet.
Lykke til
Yngel av tetra, rasbora og lignende små stimfisk er så små som nyklekte at de første dagene lever de av ørsmå microorganismer som infusorier og lignende. Dette finnes det mye av i tette plantebuskas, javamose og lignende.

Ca en uke etter frittsvømmende stadie vil jeg tippe de er store nok til å kunne ta f.eks. pulverisert fôr. Men i starten må de ha den aller minste form for yngelføde, infusorier og microorganismer som nevnt over, og fra boks kan man f.eks. bruke [URL=http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=2018&pageId=442&action_set_ice_sidemenu=_100_443_]JBL NovoTom[/URL] (det fôret er fint som støv).
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Tellefsen
Reklame for plussmedlemskap