Hvor fort vokser en ancistrus oppdrettsvariant?

Ja, så enkelt er spørsmålet - og så vanskelig når karet er 63 liter
Ancistrus
ancistruser, vokser sånn middels raskt,. alt avhenger av gode forhold,stor plass og bra tilgang på variert kost.
i et 63 liters kar vil nok du neppe få den helt utvokst.
Nei, ønsket mitt er vel ikke å få den helt utvokst, så store som de kan bli. Men ungene ønsker seg veldig en "sugefisk". Jeg ønsker ikke å ha ancistrus dersom det vil være å plage fisken, så derfor lurer jeg på når den blir så stor at det blir håpløst å ha den der. Og kan/bør jeg ha mer enn en?
viss ungene vil ha suge fisk, så kan du jo kjøpe en stim med ottoer, jeg har 6 stk. i 60 l selv og er veldig fornøyd med den "sugefisken"
Otocinklus
ottoer er supre. bare ikke ha dem sammen med discus,. tabbe!!!! de liker nemlig slimet. og det stresser discusen,. uansett. disse er langt bedre fisk i en 63 liter enn de større plecofiskene
Min ancistrus ble 10-12 cm i løpet av et år. Det er en hann. Men hvis du skal kjøpe større kar, kan du jo flytte den over etter noen måneder. (Nok et godt argument for å anskaffe et kar til som er større)

Hvis dere kjøper ancisitrus, ikke kjøp dem for små, dvs 3 cm eller mindre. De har lett for å dø, ettersom de ennå bare er yngel. Og pas på at det virkelig er ancistrus sp. dere kjøper, ikke gibbiceps som lir 50 cm, eller noe annet. De selges nemlig som søte små uten at butikken alltid forteller hvor store de blir.
Nei, jeg må nok gå tilbake til den opprinnelige planen, nemlig otto'er. Godt råd

Otto- er kjempesøte. Kan være litt sarte i starten. Men det sies at hvis de overlever de første par ukene, går det bra.
Jeg har bare sett bilder av Otto enda, de har dem ikke på Buddy, det jeg kunne se. Står på lappen på et akvarium, men det var ikke det som var der, iallfall.

Må se om jeg kan få sett dem på en av de andre butikkene. Er den en akvariumsbutikk på Kløfta også, er det så?
Det er to på Kløfta, en på Romerikssenteret og en på veien fra E6 og inn mot sentrum. Den siste drives av de samme som har startet i lyskrysset, så da kan du like gjerne bestille og få dem dit. Jessheim Zoo kan sikkert også bestille til deg.

Den på Romerikssenteret har jeg aldri handlet i. Virker litt shabby, men jeg kan ta feil, selvfølgelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap