Egg

Hei , har fått passord og e-post av en som eier denne brukergreia.. så jeg fikk låne den. skal lage min egen snart ..
Jeg har gullfisker , slørhaler.
og vil at de skal få ... egg.
Hvordan kan eg gjøre at de får det ??
og hvor lange tid tar det før de klekke ?
og ca hvor mange egg legger de av gangen ?
OG når det er kommet egg,skal jeg flytte fiskene , så babyene blir alene , eller hva skal man gjøre ??
Husk at gullfisk er en kaldtvannsfisk, og egentlig en damfisk. Det anbefales akvarium på min. 100L pr. fisk.

Kopierer fra fiskebasen, fra profilen til gullfisk:

Beskrivelse av gullfisk generelt:

En av verdens vanligste fisker i akvarium.

Akvariet innredes med finkornet bunnsubstrat. Beplanting med eks. Anubias-arter. Steiner og røtter uten skarpe kanter som dekorasjon. God filtrering og gode, rutinemessige delvannsbytter ukentlig. Arten er eurythermal, som betyr at den trives i mange forskjellige temperaturer, fra 10 grader til 35 grader, og kan overleve temperaturer fra 1 grad til 40 grader.

Svært sosial fisk som bør holdes med artsfrender

Gullfisk blir dessverre ofte holdt i fiskebolle, noe som ikke er anbefalt siden dette er en fisk som blir stor dersom den får mulighet til det!

Denne arten har også blitt ekstremt mye avlet på gjennom tidene og det finnes utallige oppdrettsvarianter der de aller fleste har det til felles at fisken ser morsom ut, men ikke har det særlig godt. Gullfisk er en kjempefin akvariefisk, men man bør ikke kjøpe oppdrettsvarianter som "slørhale", "golfball" e.l. Dette er i prinsippet like ille som å skaffe en katt med fem cm lange ben. Den ser morsom ut, og ligger sikkert pent på fanget, men har det ikke godt!

Kjøp heller den naturlige varianten!


Oppdrett:

Gullfiskartene er som andre arter, avhengie av både trivsel og riktig vann, for å leke. Ofte vil økt vanntemp (under forutsettingen at de ikke lever for varmt allerede) trigge lek. Legger ca 1000 egg for hver runde
Eggene spres utover bunnlaget, gjerne over mose. Eggene klekkes normalt etter 5 døgn.

Fø opp yngelen med smått levende fôr. Først etter 8 måneders tid, har yngelen farget ut.
Gullfisk
hei,. å få egg på gullfisk, da trenger du et stort akvarie som de kan få vokse seg store i. dessuten legger gullfisk egg ved temperaturskifte om våren.
har hatt gullfisk i mange år , men yngel ble det ikke, egg i massevis jada, men yngelen uteble. Grunn,? jo at foreldrene er eggspredere og de eter allt av egg omtrent med engang de legges. derfor bør man sitte på vakt å passe på å fjerne all fisk etter egglegging.
så det er litt jobbing om man skal lykkes.
en annen måte å drette gullfisk på er stryking av hannfisk og hunnfisk og deretter drette de manuelt i kummer med god sirkualsjon, slik man dretter feks lakseyngel og ørret. men da skal man virkelig vite hva man driver på med. det er vel slik de store aktørene driver gullfisk oppdrett..

uansett gullfisk er flotte smarte fisker som fortjener langt bedre en å bo i en liten bolle eller et lite akvarie, hvertfall når man vet hvor stor denne fisken egentlig blir.

hvordan ser men hva som er egg? har et akvarium med en del varierende fisker, og vi tror kanskje at det ligger egg på bunnen...
er litt hvitaktig og avlangt...er det dritt eller er det egg?
Noen som vet?:P
Høres ut som egg
Vet at denne tråden er gammel, men måtte bare svare likevel
Tilfeldig bekjentskap
© MalawiThomas
Reklame for plussmedlemskap