Gyppy, ancistrus, siamesisk algeeter og .... hva?

Som helt ferske på alt dette med akvarium, lurer vi på hva som er lett å ha i en 115 l for nybegynnere.

Vi har:
- 4 guppy (en gutt og tre jenter)
- 1 ancistrus som vi kaller "vaktmesteren"
- 3 siamesiske algeetere
+ en del guppy-yngel som kom helt overraskende på oss etter bare seks dager i akvariet...

Vi har lyst på neontetra. Er det lurt? I så fall hvor mange? 10?
(Ser at de skal ha lavere hardhet enn guppy'ene...)

Hva passer egentlig oppi her?

Og, forresten, hvor lang tid tar det før guppy-yngel er så store at de ikke risikerer å bli spist? (Ser ut som om det er en del svinn ute å gå...)
det med hardheten har nesten ingenting å si. Men du bør ha minst 6stk av neontatra.

Og når ynglene er halvpertan så store som de voksne guppyene dere har, da kan de ikke bli spist.

jeg kan foreslå noen sverddrager, de passer fint sammen med de dere har.( se bilde)
Takk!

Er ikke hardheten så farlig? I dyrebutikken fikk jeg vite at jeg måtte måle hardheten og hvis den ikke var rett, så kunne jeg kjøpe et eller annet middel...

Sverdfisker ser fine ut, men det står at de er litt aggressive. Er det et problem?
ja hannene er litt aggresive men vis dere ikke har tengt til å få yngel så kan dere ja kjøpe hunner
Vi har allerede guppy-yngel, - og det er litt stas.

Jeg leste et eller annet sted at neontetra er flinke til å spise yngel. Stemmer det? Eller er de egentlig ikke verre enn "alle andre"?

Jeg ble litt nysgjerrig på de sverddragene. Hva menes med at sverddrage-hannen er aggressiv? Vil det si at den jager rundt og stresser resten av fisken? Hadde jo vært morsomt med yngel på dem også.
Kanskje en hann og to-tre hunner hadde vært tingen...

Føler meg veldig og uvitende her!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap