Feriefor

Har 1 guppy og 1 sverddragere.

Skal på ferie, kjøpe da en en rundt bloc (blokk) vacation food fra Aquality.

Den sank rett på bunn. Skal den det? Er den egnet for mine fisk?
Hvor lenge blir du vekke? de klarer seg fint 2 uker Jeg har hørt at slikt feriefor bare lager nitritt.
-Knut
Hvor lenge blir du vekke? de klarer seg fint 2 uker :) Jeg har hørt at slikt feriefor bare lager nitritt.

1 uke blri jeg borte.

Klarer de seg uten mat i 2 uker ?

Jeg kan jo legge litt ekstra flak av vanlig mat før jeg drar eller bare spiser de opp alt. Forspiser seg?
De klarer seg helt fint en uke uten mat Fu kan kansje gi de et par flak ekstra.
-Knut
Fu kan kansje gi de et par flak ekstra.


Eller ikke.

Som du sier selv, feriefor lager nitritt. Dette er en veldig enkel måte å si det på, men feriefôr forurenser vannet sinnsykt mye. Dersom du har 2 fisker og legger oppi en slik feriefôr-sak, vil du risikere å komme tilbake til døde fisker.

Fôr dem som vanlig helt frem til du drar. Og for akkurat som vanlig når du kommer hjem igjen. Ikke fôr noe "ekstra" fordi fiskene har vært uten mat en uke.
Stine Sofie
[QUOTE=-Knut]Fu kan kansje gi de et par flak ekstra.


Eller ikke.

Som du sier selv, feriefor lager nitritt. Dette er en veldig enkel måte å si det på, men feriefôr forurenser vannet sinnsykt mye. Dersom du har 2 fisker og legger oppi en slik feriefôr-sak, vil du risikere å komme tilbake til døde fisker.

Fôr dem som vanlig helt frem til du drar. Og for akkurat som vanlig når du kommer hjem igjen. Ikke fôr noe "ekstra" fordi fiskene har vært uten mat en uke.

Det var jo det jeg sa; ikke bruk ferieforet.
-Knut
[QUOTE=Stine Sofie][QUOTE=-Knut]Fu kan kansje gi de et par flak ekstra.


Eller ikke.

Som du sier selv, feriefor lager nitritt. Dette er en veldig enkel måte å si det på, men feriefôr forurenser vannet sinnsykt mye. Dersom du har 2 fisker og legger oppi en slik feriefôr-sak, vil du risikere å komme tilbake til døde fisker.

Fôr dem som vanlig helt frem til du drar. Og for akkurat som vanlig når du kommer hjem igjen. Ikke fôr noe "ekstra" fordi fiskene har vært uten mat en uke.

Det var jo det jeg sa; ikke bruk ferieforet.

Beklager, innlegget ble litt "blandet". Hadde flere ting på hjertet som gjerne ville ut på en gang. Avsnittene skulle egentlig byttet plass. Grunnen til at jeg siterte deg er fordi det ikke er noe vits i å gi et par flak ekstra.


Stine Sofie
ta ut ferifôret. det blir som at du putter oppi for mye mat når du tar oppi feriefôr. hva skjer når man tar oppi for mye mat nitritt bombe. feriefôret er en dårlig oppfinnelse greit maten holder lenge men den forurenser så fiskene vil dø etter 5 dager hvis du lar feriefôret ligge oppi. 5 dager kan godt være for mye, kan også ta 2 dager spørs litt, men uansett de dør.
så gjør som stine sofie sier, ta ut feriefôret mat vanlig til du drar og vanlig når du er tilbake, men har du svarte mygglarver eller noe som helst slag av mygglarver putt oppi dette før du drar, de inneholder masse råprotein og mat så forblir de mett litt lengre.
Om du gir fiskene dine mat nok til vanlig så trenger du ikke tenke på døm på minst 3 uker; jeg er borte hver sommer og er da borte 3-4 uker og alle lever når jeg kommer hjem. Joda døm er sultne og lekne med han som bruker å gi mat

Mvh Per
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap