Fiskene trekker seg til overflaten

hei.
jeg har ett akvarium på 550l .
stor jebo pumpe. pumpa funker optimalt pumper godt igjenom med vann..
men alikavell trekker fiskene til overflaten. og ligger å gaper.. tyder dette på att det er lite oksygen i vannet.. før var jeg plaget med att det var bobler som kom ut av pumpen .. luft i vannet liksom.. da holdt de seg nede... hva kan dette være.. har tatt en sånn nitrite test..

den viste seg å være litt høy. tømte deretter ut over halve akvariumet og fylte det opp igjen å hadde oppi bactozym.
hva kan da være feil.. helt nytt vann osv.. fikk råd av en på dyrebutikken til å gjøre dette.. kan ikke tenke meg att vannet er dårlig igjen... kan det være pumpen.. hvordan finnner mann ut om denne er i orden.. virker nå somm alt er som det skal... fikk beskjed att det ikke skulle være luft i pumpa...

takk for svar...

william
Hadde samme probemet som deg. Jeg satte inn ei lita pumpa som gjorde at det ble litt bevegelse i overflaten, da ble alt greit. Dette er et tegn på at det er for lite oksygen i vannet, enten pga for mye fisk eller for lite planter. Jeg fikk tips om at bevegelse i overflaten gjorde at det ble mer oksygen i vannet, og det stemte! Prøv dette.
Okay
skal jeg da bare koble i en liten pumpe da? hun som hadde dette monsterverket før meg har aldri treng enn ekstrapumpe... men kan godt stemme.. har noen ganske så store fisker så...

Du kan prøve å heve utblåset på pumpen slik at det bryter overflaten.
William Steindal
skal jeg da bare koble i en liten pumpe da? hun som hadde dette monsterverket før meg har aldri treng enn ekstrapumpe... men kan godt stemme.. har noen ganske så store fisker så...

Har du målt nitritt? At fiskene tyr til overflaten etter luft, kan også tyde på at du har noe nitritt. Mål med dråpetest, strips er ikke til å stole på

LOFFA
Tilfeldig bekjentskap
© Jørgen Karlsen
Reklame for plussmedlemskap