24 grader men vannet er kalt

Inaktiv bruker
jeg har 24 grader i vannet står d på termometeret men jeg synes vannet er veldig kalt,har kjent på venninden min sitt akvarium som er 24 grader å det er lunket, men mitt er kalgt.
ser ikke ut som det er et problem for fiskene, jeg tenkte kanskje termometere var ødelagt så jeg sjekket det med å skylle det i kalt vann å da sank temperaturen, er det noe som er galt da? hvorfor kjennes mitt akvarievann kalt ut?
Kanskje du nettopp hadde vært ute da du kjente på vannet i venninna di sitt akvarium? Iallefall tror jeg du skal stole mer på termometeret enn følelsen. Jeg har et akvarium selv på 25 grader som kjennes iskaldt ut, men det kjennes varmere hvis jeg har holdt på oppi der en stund. Er du usikker på om termometeret viser feil, kan du jo måle med et annet termometer?
Inaktiv bruker
hmm ja du sier noe der hehe har ikke tenkt over det har ikke et annet termometer, men siden den sank veldig fort så vil jeg tro den er ok Takk for svare
Liker best å ha to termometre jeg. Har bestilt akvarium og utstyr som jeg skal hente på fredag, og bestilte bl.a. klistremerke-termomter som festes på utsiden av glasset, samt et "vanlig" med sugekopp i vannet. Liker å være 100% sikker


Stine Sofie
Inaktiv bruker
det hørte lurt ut men det som er at fiskene mine ser ikke ut til å ha noe problem, men kanskje jeg å skulle hatt 2
Fingre er ikke spesielt nøyaktige som temperaturmålere, siden de måler hvor forskjellig en temperatur er fra hudtempen, mer enn de måler hva tempen faktisk er.

F eks vil 25 grader kjennes iskaldt dersom man nettopp har vært ute i sola i 40 grader, mens det vil kjennes glovarmt dersom man har gått en tur i -15 grader...

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap