Syk fisk hjelp

jeg hvet ikke hva jeg skal gjøre har en syk ancistrus malle som ligger på eg noen som hvet hva jeg kan gjør vill gjerne likt noen tips
Er det mulig å få noe mer detaljert beskrivelse av problemet?
jeg har lagt fisken i en sånn yngel boks den ligger bare der beveger seg ikke spiser ikke noen ganger svømmer den på ryggen jeg var just å så til den lag bare stille
Den vil selvfølgelig ikke spise hvis den er syk. Du skal ikke forsøke å mate den når du har sperret den inne i en slik liten boks. Det vil bare forurense. Ligger det matrester i denne boksen nå? Da må du ta det ut med en gang og skifte vann i boksen (med akvarievann).

Du må beskrive problemet bedre, som f.eks. har den noen prikker, flekker, er finnene hele eller puster den unormalt osv. Noe du kan se på fisken som er unormalt?

jeg skal gjøre det med maten men jeg vet ikke helt om den lever men den ligeer ikke på ryggen
den ligger på magen med eggene jeg frykter at den er død )=
aqua guden
den ligger på magen med eggene jeg frykter at den er død )=


Egg? Har du tatt opp både mallen og eggene og lagt dem i en sånn fødeboks? Hvorfor?
den har eg i magen den har ikke slupet dem den så bare så veldig sliten ut i dag tidli
De ligger over eggene sine. De ligger der opptil flere dager UTEN å spise, men dette kan de. De passer på eggene sine ved å ligge over dem. Min ancistrus lå inne i hula si i nesten ei uke, først når yngelene kom ut, da kom han og. Det tok ca ei uke. Dette er ingen fare. Neste gang bør du la eggene og faren/moren ligge i fred. Ikke sikker du får yngel når du gjør dette, det forstyrrer hele prosessen.
de har unger nå har telt 20
Robert: han skriver jo at fisken har egg i magen.

Jeg vet ikke helt hva det skal bety, om det menes at fisken er stor og oppblåst i magen/buken, slik at det ser slik ut?

Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap