Rød tiger barbe

Jeg har ti rød rosa fisk som nesten er litt gjennomsiktig. Da jeg kjøpte dem ble jeg fortalt at de het Rød Tiger barbe og at de er stim fisk som kan bli finne nappere om de er for få.
Men jeg finner ikke noe om disse fiskene her, så lurer bare på om noen har kjennskap til dem, evn latinsk navn?

Snakkas
nei dem har jeg ikke kjennskap til, men jeg veit at tigerbarer er noen utrolig hissige og glupske fisk som napper det dem kan og tyller i seg andre fisk som ikke er like hissige. Og selv om en har andre fiske som er mye større hjelper det ikke når dem hele tida blir plaga av finne napping, som f.eks. større algespisere, dem sitter jo gjerne rolig og. Av utsende ligner den veldig og har jo barbe i navnet så jeg blir ikke overasket om det samme ulla.
Danny
Men jeg finner ikke noe om disse fiskene her, så lurer bare på om noen har kjennskap til dem, evn latinsk navn?


Det er jo bare en menneskeskapt, fremavlet fargevariant av vanlig tigerbarbe, så det er bare å søke på "tigerbarbe" i fiskebasen. Det som står om tigerbarbe der, gjelder også for alle fargevarianter av den.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap