Kan man ha eplesnegle under innkjøringen av et kar?

kan man ha eplesnegle i innkjøringen av et kar jeg må flytte den pga sverdragerne som kommer til å drepe den
Eplesnegler er ikke noe særlig begeistret for nitritt, de heller. Om de tåler det bedre enn fisk er jeg usikker på.
Det er nok en sjanse å ta, å putte eplesnegler i et kar til innkjøring. Men eplesnegler har jo muligheten og evnen til å puste fra overflaten.
Eplesnegler reagerer på nitritt de også, men som mona o sier ' de kan hente luft'. Det du kan gjøre er å kickstarte karet, så slipper du å vente i 4 uker.
Vil også se det på sneglen om vannet er 'dårlig', da vil den siste i overflaten hele tiden.
Har selv tatt kickstart på snegle karr & det har gått bra.
Sverddragen tar vel ikke livet av den? Har selv Sverddrager sammen med snegler de er bort på de & vil spise maten dems, men aldri tatt livet av noen hos meg.
mine sverdragere drepte nesten min hvis jeg ikke hadde flyttet den de napper på den hele tiden så tilslutt åpna den ikke skallet mer og ville sultet
Høres ikke bra ut, men ta litt filterguffe i det nye karet & bytt litt vann ofte.
Se om den henger mye & trekker luft, da er det noe galt med vannet.

Lykke til.
Glemte et par ting..
Pass også på Ph verdiene i det nye karet, kan være vanskelig å holde det stabilt i et lite karr (vet ikke str, men ville nevne det)
Eplesnegler kan også gå i dvale, mine har lurt meg et par ganger.
Tror de er døde, men tar seg kun en litt lang hvil.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap