Silikon eller tec7

skal gjøre noe tettingsarbeid i pumpa mi. Jeg har fra før liggende silikon som jeg brukte da jeg fuga rundt oppvaskkummen i vinter. Jeg har også liggende en tube med tec7 jeg brukte på flisene på badet.

Tec7-en jeg har er soppdreper i. Silikonen står det ikke at den har soppdreper i.

Kan jeg bruke en av disse i akvariet?
dette er det som står på siden til tec-7

Kan TEC7 brukes i akvarium?
Ja, men vent gjerne 7 dager før det fylles oppi vann og fisker. Hvis TEC7 skal brukes til liming av glassplatene, må akvariumet ha metallramme rundt.
aha. flott! Elsker tec7

Vente gjerne, hva betyr egentlig det?
7 dager for å ventilere ut skadelige stoffer eller 7 dager for å gjennomherde for styrke etc? Jeg skal bare tette en ubelastet fuge

Tec7 er vel kanskje det sikreste siden jeg ikke har noen informasjon om den silikonen min.
Svar.
jeg trur ikke at du må lufte ut giftige gasser eller noe.. bare la det stå i 7 dager for sikkerhetsskylt... det er jo greit med skikkelig stivna silicon.
akvariesilikon er skreddersydd til akvarium det er ikke tec7
at akvariesilikon brukes i akvarium vet jeg.

Men jeg synes prisen er litt stiv når det er snakk om to fuger på 10 cm. I alle fall når jeg har middel i boden som kan brukes.
om du har ikke biltema så langt unna så koster en tube 65.- da har du også akvariesilikon liggenes til en annen gang,og du slipper og vente i 7 dager..
Åja. Akvariesilikon koster 150 kr her i grisgrenda. Men tror jeg likevel satser på tec7 og ti minutter ventetid. :p
LØST. Ferdig.
nå er jobben gjort. Pumpa er nå oppe og går med mange ganger så stor filtermasse.
Brukte lett knuste lecakuler i en colaflaske
Nå håper jeg bare de gode basseluskene flytter inn slik at jeg kan kjøpe flere fisker...
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap