"fiske lek"

Jeg har et par med Siamesiske Algeetere, de "leker", altså de svømmer rundt i ring med hverandre og på en måte biter hverandre i kloakkåpningen... Lurer virkelig på om dette er leking eller om det er parring?
Lek
ifølge den eneste som har fot lek på de så started det son
Hva mener du?? Skjønte ikke helt det du skrev
det er en som har klart å drette den her på AF å han skrev at det startet son
CAKB
Jeg har et par med Siamesiske Algeetere, de "leker", altså de svømmer rundt i ring med hverandre og på en måte biter hverandre i kloakkåpningen... Lurer virkelig på om dette er leking eller om det er parring?


Som regel dreier det seg om innbyrdes "kniving om sjefsrollen" og slike ting. Det er mange som har sett SAE'ene gjøre lignende ting i akvariet, men det er enda ingen som har greid å få til oppdrett på dem eller egg/yngel av det.

Jeg har sett en eller to personer på norske forum hevde at de har greid det. Altså, hvem som helst kan påstå at de har klart det... men hittil er det ingen som har greid å produsere beviser på at de har klart det. Ingen bilder, ingenting. Inntil dokumentasjon og beviser foreligger, tror jeg man gjør lurest i å la være og tro på sånt.

Ingen privatpersoner på verdensbasis som har klart det heller, såvidt jeg vet (sist jeg sjekket).

Altså kan du regne med at det sannsynligvis er litt kjekling eller flørting innad i flokken du ser hos dine SAE. Ikke noe mer. Ikke hold pusten iallefall mens du venter på egg og yngel, hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap