Platy gravid?

når skal platy mor i fødekasse? hvordan vet jeg at den er gravid? har en platy som er ganske stor i overkroppen og er litt innvendig svart nederst i magen
Inaktiv bruker
kan du få et bilde av fisken? lettere for åss å se da
når det er liten tid igjen til fødselen, finner de en rolig plass som de kviler på
og vil ikke ete.
da kan du ta den oppi fødekaret...
Fødekar er veldig stressende for fisken, mange levendefødere føler seg såpass utrygge at de rett og slett ikke føder. Dette ender i noen tilfeller med at fisken dør. Det er bedre å la fisken føde naturlig, og ha et godt beplantet kar (f.eks. flyteplanter og mose) som yngelen kan gjemme seg i.
Eller ha et godt beplantet kar med yngel-grotte innlemmet i selvlaget bakgrunn med yngeltilpassede hull slik at yngelen kan komme seg dit. Lagde det i bakgrunnen min, og i dag skjedde det jeg egentlig ikke hadde helt troa på. Plutselig var det en platy-yngel i yngel-grotta sammen med de 4 black molly-ynglene..woohoo Er hull fra yngel-grotta til bak bakgrunnen også, men de er for små til at noen kan stikke av.. men dette gjør at yngel som er nærme et hull på utsida som er på overflaten ved noen flyteplanter kan bli sugd inn i grotta. Ihvertfall har en platy-yngel kommet seg inn dit. Kjempefornøyd selv om det aldri skulle hende flere ganger

Men ja, enig med Stine Sofie
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap