Platybarn vs gyppybarn?

Har guppyer,platyer, neontetra og en malle i karet mitt(128l). Har mange avkom av guppy i ulike aldre. Platyene har nylig flyttet inn og det har resultert i en baby. Den er ca 1cm nå og er veldig sky.... Den tør ikke svømme ut fra bladene på planten der den bor,men holder seg der. Den er orange og ser frisk og fin ut. Er play yngel mer sky enn gyppy yngel? Siden det bare er en platybaby,lurer jeg også på om de spises lettere enn guppybabyer av de voksene fiskene? Er det noe jeg bør tenke på i.f.t platybarn spesielt?

Mvh
Katja
Kan jo tenkes at de ser mer fristende ut pga. fargen, og at kun de som klarer å gjemme seg overlever?
På et tidspunkt hadde vi både platy- og guppyyngel i et kar. Gyppyene holdt seg mye øverst i karet, mens platyene gjemte seg på bunnen. Vi trodde alle platyene var blitt spist, men plutselig dukket det fram et par stykker fra under en stein.. Jeg synes det ser ut som om platyene satser på å gjemme seg mer enn guppyene.
Det virker som om deer litt skyere.... I går oppdaget jeg et platybarn til,men i da kan jeg ikke se den! Lurer på om de har gjemt seg alle sammen eller om de er spist? Guppy og platy får like store kull omtrent,ikke sant?
Katja
platy og guppy bryr seg lite om små guppyer, men de jakter av en eller annen grunn hardt på platyyngel. merkelige greier, men sånn er det.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap