Trenger hjelp, guppyer som snart skal føde og jeg har et fødekarr men-

Jeg har guppyer som snart skal føde, og jeg har et fødekarr jeg tenkte jeg skulle bruke. Jeg har allikevel et jævlig stort problem tror jeg. Hvor lenge kan jeg ha yngelen i fødekarret? Jeg kan jo ikke ta ut yngelen før de har blitt nokså store. Har bare et akvarium og de fiskene som er der kommer til å spise opp de stakkars små bebisene. Kan yngel være i et lite flytekarr i flere uker, og når er de store nok til og omgåes med voksne fisker. Største fiskenne jeg har er sverddrager og platyer?? Trenger hjelp..

Takker for alle svar
Guppy yngel
et ynglekar(fødeboks) skal ikke brukes lengre en at yngelen kan klare seg selv.
Når du har så storefisker som sverdragere og mollier, så har de ikke store sjangsen.
vet ikke hvor lenge de kan være der i boksen, men tror at det er ganske begrenset,mht på vekst og antall fisker som er der.
det beste hadde selvsagt vert om du hadde et annet kar eller beholder hvor de håpefulle kunne bo i mellomtiden.
har lest at yngelen kan være i flytekarret til de er ca. 2 uker gamle, men de er vel ikke store nok da heller liksom:S ?
Hvis du bare har noen få ( 4-5 stk? ), kan de være der lenge, 8 uker eller mer. Til de har blitt store nok. De har det kanskje ikke så gøy der, så du kan slenge oppi ei grein av en plante eller noe. Men de klarer seg fint, og lir nok ikke noen nød. Yngel som går med større fisk og er i fare for å bli spist, har det nok verre der de gjemmer seg livredde under en stein eller inne i en plante..
=)
Jeg takker for hjelp=) Jeg har jo en del fisk i akvariumet mitt..7 guppyer,3 platyer osv (akavriumet er bare på 40 liter) . Jeg håper at fødekarret vil funke, men det er hull i bunnen av det. Håper ikke fiskebarna detter i gjennom der. De i butikken mente at hullene ikke var store nok til det, men jeg stoler ikke på alt de sier i butikken jeg altså :P Veit ikke om sånt fødenett kanskje er bedre?? Det er ganske fancy det jeg har også. Morro ligger på en måte oppå et slags lokk også detter barna i gjennom en slags slisse, slik at mor i får tak i barna sine...allikevel liker jeg ikke de hullene på bunn av yngelkarret...:S
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap