Rekerogn til fisk??

kan jeg gi rekerogn fra ferske reker til fiskene mine?? bare lurte da vi sitter og spiser ferske reker nå :O)
Jeg har spurt om det samme en gang før så jeg legger med linken til di svarene jeg fikk .. Og ja det kan absolutt brukes.
takk :O) de ble helt tullete oppi akvariet.. hehe det likte de...
Jeg gir litt av hvert til fiskene mine, bare passer ¨å at det er små mengder og at det ikke er masse annet i det - f.eks hvis de får et par millimeter reke så vakser jeg av evt annet som ikke er reke, lake osv. Sikkert ikke verdens undergang, men jau. Synes det er litt barnslig moro når jeg gir de sushi...
Jeg lurer på en ting som ikke ble nevnt i den tråden, kan bokser med "reker i lake" brukes som fiskemat? Tenker at jeg må plukke rekene ut av boksen og spyle dem godt i det minste.
Plussmedlem
Brukte det en del til sølvhai. La rekene i en hov og skyllet de godt under kaldt vann fra springen...

Rekerogn fra ferske eller frosne reker er en næringsrik delikatesse. Mange arter tar helt av så fort de kjenner lukten spre seg i vannet.
[QUOTE=milo
Rekerogn fra ferske eller frosne reker er en næringsrik delikatesse. Mange arter tar helt av så fort de kjenner lukten spre seg i vannet.

Hehe, ja. Husker første gang jeg foret med rekerogn, hadde en kampfisk som ble ekstremt glad og stakk av med en rogn bunt på samme størrelse som seg selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap