Hvilkne fisker passer sammen med guppy

hei eg har eil lite akvarie med 3 guppyer.
eg kunne tengt meg andre fisker i tilleg.
ønsker sterke farger . forslag?
Hvor stort er akvariet ditt da, og hva er vannverdiene og temperatur?
Da ville jeg ikke hatt flere fisker. Guppyene dine vil heller sørge for at du fort får plassproblemer i et så lite kar, med ynglingen sin

Men kanskje du heller kan ha en eplesnegl eller to for eksempel hvis vannverdiene tillater det? De blir store og har flotte farger, og spiser alger.
Jeg har selv et akvarie på 40 liter og jeg har 7 guppyer + en del andre fisker. Guppyer går fint sammen med de fleste tetrasorter, molly, platy og den type fisker. Går dårlig med kampfisker og slørhaler. De spiser nemlig opphalene til hverandre :S
jeg har en del guppy sammen med zebrafisk,regnbuefisk,eplesnegler,malle, og neontetra, går kjempegreit sammen de, men har noen forslag til litt større fisk som kan passe med disse?? har 115l
Platy er jo litt større da og sverddragere Ikke kjempestore fisker, men større enn de du har nevnt
har prøvd sverdrager med svært dårlig resultat, de drepte neontetraene mine å spiste finnene til guppyene. så de måtte fort ut igjen men skal lese litt om platy hvertfall.
Takker
Jeg har Guppy, sverd drage, platty, scalare, Kampfisk både hun og han, en del forskjellig gullfisk, gurami og litt forskjellig bunn fisk, har aldri opplevd at fiskene har angrepet hverandre noe særlig, kun 1 av scalarene som var litt hissig, men den ble mobbet av noen pakisatabotia og noen gullfisk, så det tok ikke lange tiden før scalaren sluttet og angripe.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap