Bare for å få det bekreftet; ancistrus kan gå aleine?

Jeg kjøpte ancistrus på lørdag til vårt 63 liters akvarium. Jeg vet at jeg har skaffet meg et problem der, så det handler ikke denne tråden om!

Da jeg var på butikken, fikk jeg beskjed av han jeg handlet med om at ancistrus måtte være minst tre for å trives. Jeg kjente at jeg tvilte på opplysningen, men siden jeg hadde lest lite om ancistrus (skulle egentlig ikke ha det...) sjekket jeg ikke opplysningene hans med en mer erfaren butikkansatt. Det burde jeg jo... (lærdom tatt!)

Men altså; ancistrus kan gå alene, ikke sant? Den mistrives ikke på noen måte aleine i karet? Jeg har fått tre veldig aktive fisker, men de er jo aldri på samme sted i karet, så det virker ikke som de på noen måte trenger å være sammen.

Jeg planlegger å levere tilbake to, slik at jeg bare har en. Og gruer for å skulle rote rundt i karet for å få fanget dem... Men vil bare ha bekreftet at sistemann som da blir alene, vil ha det helt fint.
Ancistrus er noen enstøinger, og ser ikke ut til å ha interesse av andre til selskap. gjør ingen ting om denne går alene
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap