Hvilke fisk?

Vi vil ha en til type fisk i akvariumet vårt. Nå har vi snegler, neontetra og guppy. Noen anbefalelser?
Hvor stort er akvarie, hvilken vannverdier har dere? sand eller grus bund osv.. lettere og evt kunne komme med tips når man vet mer om akvariet dem skal være i..
Tenkte ikke over det Vi har et 54 L. Det ligger jevnt på en ph på 7,5. Har veldig fin sand i den ene delen og grovere sand i den andre (ligner mer på små steiner) Andre vannverdier har vi ikke fått målt enda (venter på målerene. har målt nitritt og det er ubetydelig lite utslag på den. ) Tempraturen ligger på 25-28 grader
Mener vi har den. Glemte av algeteren
jeg har også et akvarium med neontetra og guppy + ancistrus...
har i tilegg noen platy, kampfisk hunn og hann og et par siamesiske algespisere sammen med dem... har hatt ¨sverddrager i samme kar og tidligere...
Anbefaler deg å anskaffe en fødebinge om du vil beholde evt. yngel fra guppy.
Oj. Trodde flere av disse du nevner var av den aggressive typen, spesielt mot andre fisker med fargerik hale.
Morten Leirvik
jeg har også et akvarium med neontetra og guppy + ancistrus... har i tilegg noen platy, kampfisk hunn og hann og et par siamesiske algespisere sammen med dem... har hatt ¨sverddrager i samme kar og tidligere... Anbefaler deg å anskaffe en fødebinge om du vil beholde evt. yngel fra guppy.


Det stemmer kremt. Dette kan fort blir en "skummel" balnding med mye halenapping.

Jeg anbefaler deg og gjøre ett spesifisert søk i fiskebasen, der du skriver inn antall liter karret ditt er, og hvordan vannverdiene dine er. Da vil du få opp masse og velge blandt!

Platy derimot, kan du godt ha!
okei. Takk for tipset
Det funket ikke. Fikk null treff (???)
kremt
okei. Takk for tipset :) Det funket ikke. Fikk null treff (???)


Da var nok søket ditt litt for snevert. Se om ikke disse fiskene kunne passet i karet ditt.

Over har jeg valgt "Lett" på vanskelighetsgrad. Bryr du deg ikke om slikt, blir treffet straks "litt" større: se her.
Plussmedlem
Platy er som sagt mange ganger over, fine fisk å ha i en 54-liter. Det finnes platyer i masse flotte farger og varianter også!
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap