Har jeg for lite filter, eller for mye fisk?

Hei igjen.

I 60literen min har jeg nå:
8 Neontetra
5 Corrydoras
2 Pittbullpleco`er, (som tror de hører til Cory gjengen)
2 Ancistrius
2 Seilfinnemolly

Filteret er Aquaball 2208, men har bestilt Fluval U2.

Syns det er ofte mye partikler i vannet, selv om verdiene er fine.
Så spørsmålet er
Har jeg for lite filter, eller for mye fisk?
Jørgen
du har i hvertfall for stor fisk! Pleco og seilfinnemolly blir ALT for store for ditt karr.. Pumpen kjenner jeg ikke, så der skal jeg ikke uttale meg. Men den burde minst være god for en 120liter! minimum!
Takk for raskt svar, men før du kommenter størrelser på valg av fisk, så sett deg inn i fisken du kommenterer.

Pittbullpleco: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3884
Skulle være en perfekt fisk for små kar.

Seilfinnemollyene er jeg fullt klar over, men dette var 2 som ble hakket på i en kamerats akvarium, så de er her kun på besøk.
Filteret du har i akvariet nå er nok for lite til ditt akvarie, Fluval pumpen du venter på kommer nok til å gjøre vannet ditt mye bedre.
Godt å høre, gikk meg litt blind på størrelsene produsenter oppgir, men merket fort at Aquaballen var for liten.

Bare sånn for å være sikker, de bør kjøres sammen en stund før jeg tar ut det gamle?
Du må nok kjøre de sammen eller bytte vann til den store gullmedaljen om du tar ut det gamle før det nye er godt innkjørt.
Jørgen Tangerud
Takk for raskt svar, men før du kommenter størrelser på valg av fisk, så sett deg inn i fisken du kommenterer. Pittbullpleco: [URLBLOCK1] Skulle være en perfekt fisk for små kar. Seilfinnemollyene er jeg fullt klar over, men dette var 2 som ble hakket på i en kamerats akvarium, så de er her kun på besøk.


Beklager, my bad! Forvekslet den med en annen.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap