Varmepumpe?

er det ikke noe som heter det da?:p kom til å tenke på at jeg kanskje trenger det også oppi 63 literen?? eller er ikke det nødvendig?
er jo varmekolbe som er mest vanlig. har egentlig aldri hørt om noen som har varmepumpe. har bare hørt folk snakke om det:P
Edmund Førli
er jo varmekolbe som er mest vanlig. har egentlig aldri hørt om noen som har varmepumpe. har bare hørt folk snakke om det:P
ok,da var det det jeg mente,hehe:p må jeg ha varmekoble da?
en varmekolbe bør du ha for å holde stabil temp. i akvariet.Hva slags fisk har du eller skal du ha?
sarping
en varmekolbe bør du ha for å holde stabil temp. i akvariet.Hva slags fisk har du eller skal du ha?
ok,er de dyre? har guppyer og en rød platy hann,de to hunene døde:S...
skal kjøpe meg noe mer i dag,en stim av noe tenker jeg(noe sånt som kardinalneon),liker veldig godt ciclider bla og guramier.. kom gjerne med forslag til hva jeg kan ha!!=)
ja du trenger nokk en varmekolbe. er det fisk i akvariet nå?
isåfall så brude du få deg en kolbe før vannet blir for kaldt.
varme kolben har termostat og slår seg automatisk av og på etter som vannet blir kaldere og varmere.
Edmund Førli
ja du trenger nokk en varmekolbe. er det fisk i akvariet nå? isåfall så brude du få deg en kolbe før vannet blir for kaldt. varme kolben har termostat og slår seg automatisk av og på etter som vannet blir kaldere og varmere.
har hatt fisk i det sden i går kveld,skal prøve å komme meg avgårde senere i dag og handle litt=) ca pris?
koster vel rundt 150-200 kr ser du har 63 liter så da trenger du ikke akkurat den største varmekolben
Har du akkurat satt opp akvariet ditt og så tatt fisk inn med engang ?
Kenneth Laursen
koster vel rundt 150-200 kr ser du har 63 liter så da trenger du ikke akkurat den største varmekolben :) Har du akkurat satt opp akvariet ditt og så tatt fisk inn med engang ?
ok..nei,jeg har hatt de i ett 19 liters akvarium,bare flyttet de over..så trenger ny pumpe også(filter?) for har bare 3,5 watt nå:S det er vel noe dyrere det da...:S
pumpe til 63 literen din får du vel for 250 - 300 kr.
jeg kjøpte nettopp pumpe til mitt 110 l og det kostet meg 384 kr med frakt fra www.aquamanias.no.
Jeg kan anbefale dette filteret til din 63-liters:

Bråker ikke i det hele tatt; jeg har et slikt i det ene karet mitt, som er samme str. som det du har.

Videre; når du nå anskaffer deg et filter til akvariet ditt, er det jo ikke kjørt inn. Ta filtermaterialet fra det gamle og sett inn i det nye...eller la det gamle stå i akvariet i noen uker, sammen med det nye.
Syns folk er litt hysteriske, det er ikke alltid nødvendig med varmekolbe. Det kommer helt an på fiskene og om det er jevn temperatur i rommet der akvariet står. Men det er ofte greit å ha. Vanligvis regner man ca 1W pr liter hvis jeg ikke tar helt feil. Til en 63L står det da mellom 50W og 75W som er de vanligste styrkene å finne på kolber.

Anbefaler deg forøvrig å lese litt i artikkelsamlinga under Akvarieskolen, samt søke opp fiskene dine i fiskebasen. Finn info om alle fisker før du kjøper dem, ikke stol blindt på dyrebutikken. Du burde også skaffe deg dråpetester dersom du ikke har dette. Gh, Kh, Ph, No2, No3 og amoniakk er kjekt å ha, og absolutt billigst hos Aquamanias. Her kan du også skaffe deg billigst filter, har selv Tetratec Ex 600 i min 63L og vil helt klart anbefale utvendig filter. Dette er dog litt dyrere.
ok,da får jeg se hva jeg finner på strømmen storsenter i dag,er vel bedre å reise dit enn lillestrøm?
Lara
Jeg kan anbefale dette filteret til din 63-liters: [URLBLOCK1] Bråker ikke i det hele tatt; jeg har et slikt i det ene karet mitt, som er samme str. som det du har. Videre; når du nå anskaffer deg et filter til akvariet ditt, er det jo ikke kjørt inn. Ta filtermaterialet fra det gamle og sett inn i det nye...eller la det gamle stå i akvariet i noen uker, sammen med det nye.
men det står jo under bildet at det passer til akvarium opptil 45 liter?
Maddy
ok,da får jeg se hva jeg finner på strømmen storsenter i dag,er vel bedre å reise dit enn lillestrøm?


Ta turen til Lillestrøm Akvarium i Parkaleen du, Espen i kjellern har peiling Men siden du bor i området, er ikke turen lang til Aquamanias på Kløfta heller
Stine Sofie
[QUOTE=Maddy]ok,da får jeg se hva jeg finner på strømmen storsenter i dag,er vel bedre å reise dit enn lillestrøm?


Ta turen til Lillestrøm Akvarium i Parkaleen du, Espen i kjellern har peiling Men siden du bor i området, er ikke turen lang til Aquamanias på Kløfta heller ok,så de på strømmen har ikke peiling?:p har gavekort,så tenkte å kunne bruke litt av det skjønner du,hehe...men den i lillestrøm,det er den inne på senteret ikke sant?
Maddy
[QUOTE=Lara]Jeg kan anbefale dette filteret til din 63-liters: [URLBLOCK1] Bråker ikke i det hele tatt; jeg har et slikt i det ene karet mitt, som er samme str. som det du har. Videre; når du nå anskaffer deg et filter til akvariet ditt, er det jo ikke kjørt inn. Ta filtermaterialet fra det gamle og sett inn i det nye...eller la det gamle stå i akvariet i noen uker, sammen med det nye.
men det står jo under bildet at det passer til akvarium opptil 45 liter?

Neida, det passer for akvarier opptil 90 liter...det må være en liten skrivefeil!
da har jeg kjøpt inn nytt filter\pumpe,ble anbefalt fluval 2 plus til 63 literen..kostet nesten 600 kr*gisp* en sånn varme"stang":P som jeg aldri husker navnet på..en ny guppy-hann og en liten stim(5 stk) kardinalneon(fant jeg ut at det måtte være....utifra boka) mer sant,og 2 nye planter..
hadde lyst på mye mer jeg,men alt i alt kom det på litt over 1000 kr,så det var nok for meg!!:S

så nå er det 2 store planter litt bak i akvariet,og 2 mindre foran,pluss en stor stein og to små røtter..

jeg har satt igang det nye filteret med en gang da,men den står å går sammen med den lille gamle,hvor lenge må den gjøre det?
hvor lenge må de lille pumpa stå i sammen med den nye??
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap