Nytt akvarie

Jeg har kjøpt meg en 43 liter til et killi par. Hadde tenkt til å ha dem i 130 literen sammen med neontetra og guppy, men stakkars fiskene min har fått nappet finnene.
Så istede for å avlive killi fiskene så kjøpte jeg et nytt akvarie til dem,
jeg tok filterguffe og vann fra 130 literen for å fylle opp 43 literen, et passe vannbytte og alle gode bakterie blir med i 43'ern, men jeg får ikke vannet til å bli rent, det er bare grumsete. Nå er ikke pumpen som fulgte med den største, en fluval 1, jeg prøvde å sette en fluval 4 oppider sammen med den lille for å se om det hjalp, men den bare virvlet opp sanden. Og ja, jeg vasket sanden før jeg fylte akvariet. Kan jeg ha tatt formye guffe eller er pumpen såpass liten at det tar noen dager. jeg satte det opp i går og prøvde med fluval 4 i dag. Kan jeg flytte over killi fiskene selvom vannet er ugjennomsiktig? Jeg har tenkt til å vente, men så syns jeg litt synd på de andre fiskene i akvariet mitt.... Jeg prøvde først å ta killiene over i 60 liter'n hvor jeg har snegler og reker, men det ble fest (ikke for rekene stakkars) så de havnet fort tilbake i 130 litern.
Ønsker råd og tips fra de mer erfarne her
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap