Agurk

Må jeg gjøre noe med agurkene jeg legger oppi akvariet, har en golden nugget som ikke ser ut til å like det i det hele tatt ??
Tror ikke du må gjøre noe med den. Bare sørge for at den ligger på bunnen liksom. Ancistrusen min elsker squash men har null interesse for agurk. Bare sneglene som spiser den. Så kansje prøv med det?
Sneglene mine spiser ikke agurken før den har ligget og bløtgjort seg i akvariet over natta, men etter det forsvinner den raskt. Husk å tre en skje eller noe annet gjennom den, slik at den holder seg på bunn.
Forveller du agurken (og squashen), spiser snegler og fisker raskere av den - lettkok (uten salt) i en par-tre minutter.

Det kan du med fordel også gjøre med spinatblader, som er godt for sneglene særlig, siden spinat er proppa av kalsium.

Kjøper du en litt stor pose spinatblader, så forvell alt i en sleng, og så fryser du ned det du ikke forer med den dagen. Når spinaten er frossen er den kjempelett å knuse/brekke i passe porsjoner, og den tiner raskt. Jeg har spinat for et halvt år i slengen på den måten. Det er enkel mat å hente ut for foring av snegler og fisk.

( - Og så får de sånne Skipper'n-muskler av spinaten også! ;o)
Tilfeldig bekjentskap
© Viggo Gausvik
Reklame for plussmedlemskap