Jomfrutur med støy

Hei

Har akkurat kjøpt akvarium for første gang. Juwel Lido 120 l. Satte det opp i går i stua, men synes pumpa støyer endel.

Er det noen triks i boka på å få redusert støyen fra pumpa?

Sleit en del med dette selv, da mitt første akvarium var nettopp et Juwel Lido. Jeg ble vandt til det etter hvert, men hadde det vært i dag hadde jeg fjernet filteret og kjøpt et utvendig et. Jeg hadde hvertfall ikke noe sansen for filtret som allerede sitter i karet. Dersom du beholder dette filteret bør du fjerne den sorte svampen og sette inn grovt blåfilter i stede, hvis jeg ikke tar helt feil er dette et kullfilter, og det trengs bare for å fjerne medisinrester
Støy
hei jeg har vert borti mange innvendige filter,problemet ofte med innvendige går fortere tett enn utvendige filter,og tettgang fører til bråk.vil du bli kvitt bråk kjøp eheim utvendig filter 2224.
Jeg syntes det samme som deg da vi satte opp vårt Juwel Rekord 600. Fant ut at mye av støyen kom av vibrasjon i toppen, og satte inn tetningslister for å redusere vibrasjonen. Den lager fortsatt lyd, men jeg har blitt vant til den Lyden er jo bare en jevn suselyd, ikke sant?

Joa...det er en svak during, blir sikkert vant med det til slutt. Begynte å lure på om det gikk an å rulle rundt et tynt lag med skumgummi...
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap