Otocinclus vil ikke ete

Har hatt dem oppi en dag men fremdeles så har dem ikke rørt maten jeg har oppi.

Mate jeg har oppi er av:

tetra tabimin

tetraphyll

Kjøpte nylig tetra tabimin for mallene. Den går oppi oppløsning og mallene rører dem ikke engang. Og de andre fiskene som er av black molly rekker å spise opp de andre mat restene.

Kanskje tablettene går i oppløsning slik at otoene kan ta tak i dem over alt.
Leste det nå at de hovedsaklig spiser alger. Ble bare litt bekymret når de ikke spiste noe av maten. Da er saken grei
Jeg har sett otociclus henge over malletabletter i butikken, så de spiser nok det også. Kanskje de bare trenger litt tid, siden de er helt nye hos deg.
Det er godt mulig. Men en døde idag. Så jeg tar med fisken tilbake til dyrebutikken med en vannprøve. De har 4dagers garanti på den.

Det var 0,0 på nitritt

og 6,6 på ph

Kanskje nitratet var høyt så foretok et vannbytte siden jeg ikke hadde noe dråpe test på det.
Tips
Otocinclus er veldig glad i agurk. skjær av skallet å tre en bit (5-10cm) på en gaffel. mine elsker det. spiser også spinat( frossen er best). de bruker ca 1 uke på å finne seg til rette i nye kar. de vil også hellst ha kaltvanns bytte. lykke til
De spiste litt av den agurkene og overlevde en dag mer. Tre er døde nå. Forsøkte å holde agurkene nær dem med hånden og prøvde å plasere en agurk nær dem i sanden. Leste på nett at hvis manhar dem nedi 12timer så kan de identifisere den som mat og begynne ete det. Er phen litt for lav? Den er på 6,6 skal få den på 7
Ottoer er kjent for og være en litt vanskelig fisk, og har høy dødelighet.
Men har de først klart seg i 14 dager ja da er dette ofte en fisk som vil leve lenge i karret.
Denne lille mallen trenger endel artsfreder, de trives klart best da.

Synd det gikk slik med dine, ikke gi opp, tilslutt finner du en stim ottoer som koser seg i karret, en utrolig vakker liten malle.
Otto vil ha vann med meget høy oksygenmetning. Som Ken sier, en vanskelig fisk å akklimatisere, men finner den seg først til rette lever de lenge. Men pass på å mate godt, får de konkurranse om maten, og det er lite alger i karet vil de sulte ihjel.

Hvor lenge siden er det du satte opp akvariet? Godt innkjøpt filter, stabile verdier og høy oksygenmetning er som sagt alfa omega

Satt det opp i begynnelsen av januar og har siden da hatt 5 balck molly fisker oppi der som har klart seg bra.

Ja det er helt clean for alger. Det har såvidt kommet antydninger på vinduet men ikke noe grønt enda.

Har innstallert co2 tilføring. Co2 boblene blir sendt opp mot overflaten så fiskene skal ikke blir kvalt men bruker du et oksygen tilførings annlegg også ?

Det er interntfilter jeg bruker som fulgte med 60literen.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap