Kjøpte akvarium får første gang i dag.

Hei hei!

jeg kjøpte akvarium i dag ett "dream aquarium" DMS_400T5
etter det jeg forstod ett 48 Liter.

jeg lurte på hvilke fisk dere mener jeg burde ha?

og dere kan gjerne komme med noe info som dere mener jeg må vite. da jeg er helt grønn på dette :P

Mvh Silje
Aller først går du opp under artikler i topplinjen her, og henter fram akvarieskolen. Les deg opp på vannverdier, er mitt tips, samt oppstart av akvarium.

Deretter kan du gå under kunnskap i topplinjen, og lete i fiskebasen etter fisker som kan trives i et akvarium på 48 liter.

Og så kan du spørre her, når det er ting du lurer på og som du ikke finner svar på

Lykke til - fra en annen nybegynner
takk takk =) skal gjøre det nå da =)


siden ingen spørsmål er får dumme her, så må jeg bare spørre om dere kan anbefale noen fisker til akvariumet mitt?

å hvor lenge må jeg vente med å ta de i akvariumet?

ssilje89
siden ingen spørsmål er får dumme her, så må jeg bare spørre om dere kan anbefale noen fisker til akvariumet mitt? å hvor lenge må jeg vente med å ta de i akvariumet?


fiskene altså.. hehe var litt trøtt

blir glad får alle svar =)
Les vannverdi/start-artikkelen, så vil du nok få svar på hva som er fornuftig og lurt å gjøre. Her inne finner du mange meninger.

Her ser du min erfaring ved oppstart:
Fisk.
Jenta lurte vel på hvilken fisk hun kan satse på?? Guppy og noen snegler kan da være greit. Samboeren min har det i sin 40liter og funker greit det. Pass på at det er minst to hunner pr hann fisk. Ikke så mange valg i ett sånn akvarium men søk litt til i fiskebasen så finner du nok flere alternativ fisk som kan trives.
Teodor
Jenta lurte vel på hvilken fisk hun kan satse på?? Guppy og noen snegler kan da være greit. Samboeren min har det i sin 40liter og funker greit det. Pass på at det er minst to hunner pr hann fisk. Ikke så mange valg i ett sånn akvarium men søk litt til i fiskebasen så finner du nok flere alternativ fisk som kan trives.


ja, var det også jenta ville frem til hvertfall :P

takker

jeg spør her får har lest i tråder osv, at det ikke nytter å stole like godt på alle i dyrebutikk, å vil ikke ende opp med å kjøpe feil fisk...
Ja, og det jeg svarte på var i forhold til når hun kun sette inn fisk.
ja SGS har lest det takker
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap