Fordeler og ulemper med de ulike typene røtter?

Ja, det lurer jeg på. Har mopani-rot i 63-literen, men lurer på forskjellene, ulempene og fordelene med de ulike; mopani, red moor og mangroverot?
hehe denne kan være tøff å svare på..

-mopanirøtter tror jeg ikke finnes en eneste god ting ved, bortsett fra at de ser kule ut og
de farger vannet noe utrolig,og ble tilslutt drittlei hele rota,.

-når det gjelder redmore, som jeg bruker nå, funker det supert. eneste negative med dem syns jeg er at de kommer bare som trebiter ofte og man får ikke akkurat noe direkte tre rot utseende på de,uten man bruker litt fantasi og er flink med aqua scapingen.. men bevares mange får et drit bra resultat.og de missfarger vannet litt, for så å slutte etter en tid.

-mangrove røtter er jo de man forestiller seg røtter i et akvarium skal være, men det er svært sjelden å finne ekte mangroverøtter.
derfor kjenner jeg ikke til de så godt.

finnes sikkert andre som kan mye mere om dette en meg i allefal.. gleder meg til å lese andres innleg her )))
Kanskje det ikke er flere som mener noe om røtter?
Tror jeg har red moor og mangroverot i de to forskjellige karene.
ingen av mine har farget noe. Kanskje flaks der?
Red moor roten detter det fliser av til tider.
Mangroveroten måtte jeg bare ha da den hadde masse greiner.

Men i utformingen er jeg enig med filathor.
Sikkert noen som påvirker vannet i den og den retningen også.
Får følge med på hva andre svarer.

Espen
Spennende med de ulike røttene! Jeg har tatt ut den ene av de to Mopani-røttene i karet i dag. Jeg har fått en dobling av nitrat-nivået etter at den og en kokosnøtt kom nedi. Har tatt ut begge, og håper på en bedring. Hvis det er Mopaniroten som er årsaken, blir den uaktuell i 125-litern som har fått vann i seg i dag!

Men redmoor ser kjempespennende ut. De er dyre da, iallfall på dyrebutikken!
Tror ikke mopaniroten er årsaken til nitritt .Har hatt disse i flere kar i mange år og har ikke hatt noe problem med disse.Persomlig synes jeg de er ganske flotte men som nevnt,så avgir de masse farge.Men enkelte fisker trives og ser mye flottere ut i brunt vann

Mangroverøttene avgir jo også farge i begynnelsen og her kan en jo finne mange forskjellige og flotte røtter.

Redmoor er også en artig rot som kan fåes i mange forskjellige fasonger og med mange eller få forgreininger. Dette er en rot jeg har stor sans for og hos meg har den aldri farget vannet.Noen har problemer med sopp(ufarlig) den i starten men har selv ikke hatt noe særlig problem med dette.Hadde det en gang men da hadde jeg en gjeng med Amanoreker som raskt spiste dette vekk
Røtter
de er ikke årsak til Nitritt, men kan forårsake nitrat , da noen røtter kan begynne å råtne og løse seg opp,..

Black_Flys
Tror jeg har red moor og mangroverot i de to forskjellige karene. ingen av mine har farget noe. Kanskje flaks der? Red moor roten detter det fliser av til tider. Mangroveroten måtte jeg bare ha da den hadde masse greiner. :) Men i utformingen er jeg enig med filathor. Sikkert noen som påvirker vannet i den og den retningen også. Får følge med på hva andre svarer. Espen

Du bytter ikke om her da Espen?
Det pleier å være redmoor-røttene som har mange greiner .
Om det detter biter eller greiner av en rot så la de ligge på bunnen som en naturlig del i bunnlaget.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap