Hvor mange guppy i 48l?

jeg lurte bare på hvor mange Guppy som kan i 48 Liters akvarium?

Er ikke så lett å si hvor mange du kan ha. Kommer liksom litt ann på.

Hvilken filtrering har du? Har du lest alt om bakterieflora osv? greit sette seg inn i det, søk her inne på forumet.

Men hvis filtreringen tilsier det så er det vel greit med 10-20 stk kanskje. nei ikke lett si altså. Mange kunne du tenkt deg da?

Husk at de kara i butikken er midlertidlig, slik skal ikke karet se ut hjemme, da tenker jeg på antall fisk

håper det hjalp deg noe
Må huske på at guppy yngler som kaniner, så kansje best å starte med noen få? 1 gutt og 2-3 jenter kansje? Så blir ikke karet overbefolket med en gang.
når det blir mange kan du selge dem på auksjon
takker for svar

har kjøpt ett dream aquarium CMS-400T5 men innebygd pupme, hehe så er ikke sikker på åssen type det er.

Men jeg trodde de svært ofte ikke overlevde de ynglene, men har sånn yngle kar, fikk det med til det litt større akvariumet jeg har kjøpt.


hei

3 jenter pr. han er et minimum. Er min mening

grunnen er at hannene er så veldig parrings ivrig at hunnene blir fort utslitt. jeg har 4 jenter på han.

yngelkassa kan være direkte dødlig for jentene som skal føde siden dem blir alt for ofte dødelig stesset av og være i et så lite rom.

jeg bruker forresten fødekassa av og til selv; MEN, det er kun dersom jeg trenger og redde mesteparten av yngelen.

Bruk flyte planter. og jeg ville valgt et tett dekke med små bladete planter som kan dekke yngelen. Dette siden dem ikke svømmer med det samme dem er født. dem synker et stykke ned over for dem får rettet seg ut og svømmer opp i sikkerhet.
tenkte å prøve å fiske de opp etter de var født

men takker får infoen =)
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap