- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hjelp med corydoras som virker syk.
Hjelp med corydoras som virker syk.
Har to stk panser maller , ho ene har oppført seg så rart i dag , ho viser ingen int , for mat eller noe , det virker som ho har mistet balansen på en måte , ho bikker over , vanskelig å forkl, noen gode råd , vet ikke hvor gammel ho var når jeg kjøpte ho , men har hatt de i litt over et år , ho har aldri vært sånn før , er det bare å la ho slippe tror du?
Postet 26.02.10 kl 16:44
Endret: 27.02.10 kl 13:49
Hehe
vet koffer dem skal ver 5-6 stk
Postet 26.02.10 kl 22:24
Postet 26.02.10 kl 22:26
Tusen takk :)
de har vært bare de to i over et år , i butikken sa de at jeg godt kunne ha bare de to , men har jo to albinoer og da i samme karet , glemte og si det, men jeg drar og kjøper v første anl , vil jo at de skal ha det optimalt og trives
Postet 27.02.10 kl 00:08
det som er synd er at man ofte får veldig feilaktig info når man kjøper fisk. Det lønner seg å lese litt selv om den fisken du har lyst på så vet man bedre hvordan de liker å ha det Corydoraser er jo så fine så å ha mange er jo bare gøy. Selv har jeg 5 albino, en kobber?,og to dalmantineraktig.. husker ikke navna på dem.. men vil ha fler av hver type
Postet 27.02.10 kl 11:55
Postet 27.02.10 kl 13:24
Nå er ikke jeg noen ekspert, så correct me if I'm wrong, men at fisken "bikker over" har vel ikke noe med antallet å gjøre? Om coryen mistrives pga antall vil den vel heller bli passiv/virke skremt, ikke vise de symptomene trådstarter beskriver?
For meg høres hunsyk ut. Hva som feiler henne skal jeg ikke prøve å gjette på, men jeg tror jeg ville ha ventet litt med å kjøpe flere i tilfelle hun er syk og det kan smitte.
Hvordan er vannverdiene dine? Har hun noen andre symptomer?
Kansje prøve med et stort vannbytte?
P.S
Neste gang burde du skrive en mer beskrivende overskrift. Virker som en del brukere her irriterer seg over overskrifter som ikke er beskrivende nok, og unlater å lese disse postene. Det er masse corydoras-eksperter her som sikkert ville ha svart om overskriften din hadde vært noe i duren "Hjelp med corydoras som virker syk" eller noe sånt.
For meg høres hunsyk ut. Hva som feiler henne skal jeg ikke prøve å gjette på, men jeg tror jeg ville ha ventet litt med å kjøpe flere i tilfelle hun er syk og det kan smitte.
Hvordan er vannverdiene dine? Har hun noen andre symptomer?
Kansje prøve med et stort vannbytte?
P.S
Neste gang burde du skrive en mer beskrivende overskrift. Virker som en del brukere her irriterer seg over overskrifter som ikke er beskrivende nok, og unlater å lese disse postene. Det er masse corydoras-eksperter her som sikkert ville ha svart om overskriften din hadde vært noe i duren "Hjelp med corydoras som virker syk" eller noe sånt.
Postet 27.02.10 kl 13:37
Tusen takk for hjelp..
vi bestemte oss for å la den slippe . Den ble bare mer og mer slapp og "rar" , skulle ønsket at jeg hadde visst om denne siden når jeg fikk fiskene første gang og er helt fersk i dette , skal passe på og skrive mer utfyllende på overskriften..
Har tatt i bruk det nye Akvariet nå og skal sjekke nitritt og har sjekket verdiene , det virker bra og fiskene stor koser seg
Den 3 blir det mange flere Cory er de er kjempe skjønne
Har tatt i bruk det nye Akvariet nå og skal sjekke nitritt og har sjekket verdiene , det virker bra og fiskene stor koser seg
Postet 27.02.10 kl 23:25
Tusen takk for hjelp..
vi bestemte oss for å la den slippe . Den ble bare mer og mer slapp og "rar" , skulle ønsket at jeg hadde visst om denne siden når jeg fikk fiskene første gang og er helt fersk i dette , skal passe på og skrive mer utfyllende på overskriften..
Postet 27.02.10 kl 23:26
Postet 27.02.10 kl 23:28
"tusen takk , er så godt å kunne gå inn her når en lurer på noe
Hvilke typer fisker har du? "
Er det meg du mener?
I så fall har jeg 5 corydoras aeneus, en stim neontetra, en ancistrus, 5 guppy og min store kjærlighet; verdens snilleste betta-gutt.
Er nybegynner, med en haug med oppstartsproblemer. Mistet nesten alle fiskene mine pga et ekstremt angrep av hvitprikk, men fikk masse hjelp her inne. Nå er balansen opprettet i karet, og alle lever i full harmoni. Jeg har lært at info fra dyrebtikken er helt bortkastet, så lurer jeg på noe spør jeg her.
Synd med fisken din da, men sikkert best å la henne slippe. Kansje hun rett og slett var gammel?? Jeg er ingen ekspert, men jeg hater å se noen lide, så da er det nok bedre med en rask, smertefri død. Lykke til med de nye da.
Hvilke typer fisker har du? "
Er det meg du mener?
I så fall har jeg 5 corydoras aeneus, en stim neontetra, en ancistrus, 5 guppy og min store kjærlighet; verdens snilleste betta-gutt.
Er nybegynner, med en haug med oppstartsproblemer. Mistet nesten alle fiskene mine pga et ekstremt angrep av hvitprikk, men fikk masse hjelp her inne. Nå er balansen opprettet i karet, og alle lever i full harmoni. Jeg har lært at info fra dyrebtikken er helt bortkastet, så lurer jeg på noe spør jeg her.
Synd med fisken din da, men sikkert best å la henne slippe. Kansje hun rett og slett var gammel?? Jeg er ingen ekspert, men jeg hater å se noen lide, så da er det nok bedre med en rask, smertefri død. Lykke til med de nye da.
Postet 27.02.10 kl 23:41
ja var deg jeg mente
Greide ikke å se på at ho ikke hadde det optimalt , kan som du sier være alderdom..
Kommer iallefall ikke til å spørre om ting på dyrebutikken mer jeg..
Dette er den flotteste siden jeg har vært borti , en kan spørre om alt en lurer på , uten å føle seg dum...
Tusen takk for det, lykke til m fiskene dine og Hilde..
Har heldigvis ikke hatt noen sykdom i karet enda vi..
Greide ikke å se på at ho ikke hadde det optimalt , kan som du sier være alderdom..
Kommer iallefall ikke til å spørre om ting på dyrebutikken mer jeg..
Dette er den flotteste siden jeg har vært borti , en kan spørre om alt en lurer på , uten å føle seg dum...
Tusen takk for det, lykke til m fiskene dine og Hilde..
Har heldigvis ikke hatt noen sykdom i karet enda vi..
Postet 28.02.10 kl 03:15
nettan70Greide ikke å se på at ho ikke hadde det optimalt , kan som du sier være alderdom..
Tvilsomt om det var alderdom som var årsaken, ettersom du bare hadde hatt fisken ett år. Fisken din var bare en "tenåring".
Corydoras kan bli langt over 10 år gamle, enkelte rapporterer om 15-17 år også... Så Corydoras er fisk som kan bli ganske gamle.
Postet 28.02.10 kl 15:05